19 Ağustos 2018 Pazar

Göçebe (The Host, #1)

Kitap Adı: Göçebe
Özgün Adı: The Host
Kitap Yazarı: Stephenie Meyer
Çeviren: Mine Atafırat

Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 680
Baskı Yılı: 2009

Bu kitabı okurken bir kez daha fark ettim ki Stephenie Meyer'i çok fazla seviyorum. Gerçekten apayrı bir yeri var bende. Göçebe'yi de en az Alacakaranlık kadar çok seviyor ve uzuuuuun zamandır tekrar okumak istiyordum. Yine çok güzeldi, kitaptan hiç ayrılmak istemedim. Elimden geldiğince uzatarak 6 günde okudum ama keşke sonsuza kadar bu kitabı okuyabilsem :D

Konusunu anlatmaya gerek yok sanırım ama yine anlatayım. Çünkü üzerinden neredeyse on yıl geçti ama ben hala ruhlarla ilgili bu kadar iyi bir kurgu görmedim duymadım okumadım :D İnanılmaz bir hayalgücü var bu kadının! 

Dünyayı ruhlar işgal ediyor. Daha önce de bir sürü gezegende, pek çok canlı ırkını kolonileştirmişler. Ana karakter Göçebe'nin söylediğine göre tam 12 gezegen üzerinde hakimiyetleri var. Göçebe de bunlardan 4'ü hariç hepsinde bulunmuş. Bir ayının bedenine girmiş, okyanusun dibinde bir bitki olmuş, örümcek falan olmuş. Şimdi de Dünya'da Melanie'nin vücudunu konak olarak kullanıyor. 


Normalde bir ruh bir bedene girdiğinde onu tamamen ele geçiriyor. Yani o insanın kişiliği, benliği, her şeyi siliniyor. Ruh kişinin anılarını alıyor sadece ve onun bedenini istila etmiş oluyor. Ama Melanie direniyor ve Göçebe onu tam olarak silemeyince birlikte yaşamaya başlıyorlar. Biz de Göçebe'nin Melanie'nin bedeninde gözünü açmasıyla başlayıp ikilinin başına gelenleri okuyoruz.

Çok güzeldi. Her şeyiyle çok güzeldi. Çok seviyorum bu kitabı ya :D Sadece okuyun diyorum ve gidiyorum :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
İnanılmaz sürükleyici.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
Bu kitaba tam puan vermek istiyorum ama bunu görmezden gelemem :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapak da güzel ya :D

Final puanı: 4,5

1 yorum:

  1. Bende iki kere okudum bu kitabı, keşke yepyeni kitaplar yazsa da bizde okusak...

    YanıtlaSil