4 Mayıs 2016 Çarşamba

Kırık Kalpler

Kitap Adı: Kırık Kalpler
Özgün Adı: The Book of  Broken Hearts
Kitap Yazarı: Sarah Ockler
Çeviren: Bilge Begüm Büyüksaraç
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 350
Baskı Yılı: 2015


Bir kız hiç olmadık bir erkeğe aşık olur. Sonra erkek de ona aşık olur ya da zaten aşık olduğu ortaya çıkar. Bir süre dillere destan bir aşk yaşarlar. Böyle birbirlerinin içine düşerler, sarmaş dolaş falan. Sonra bir olay olur ve kızla erkeğin arası açılır, bir süre görüşmezler. Sonra dünyadaki en medeni insanlar olarak bir araya gelir, konuşur, sorunları çözerler. Mutlu son.

Gerçekten sıkılmadık mı artık bu klişelerden? Bu türün yazarları ya gerçekten başka bir şey üretemiyorlar ya da bu konu çok tuttu falan sanıp hep aynı şeyi yazıyorlar. Bakın yukarıda hiç karakter adı vermedim. İsimleri siz seçin. Lola ve Cricket. Isla ve Josh. Ya da bu kitaptaki gibi Jude ve Emilio olsun. 

Neyse ki kitapta Alzheimer'lı baba ve İspanyolca gibi özgün detaylar vardı da kitabı biraz kurtardı. Daha önce hiç Alzheimer'lı bir karakter okumamıştım. Bu yüzden babayı okumak ilginçti. Alzheimer benim en çok korktuğum hastalıklardan biridir. O yüzden etkileyici ve üzücüydü. 



Bir de karakterler İspanyolca bildiği için araya bazı kelimeler ve cümleler sıkıştırıyorlardı İspanyolcadan. Benim gibi yabancı dil manyağı biri bundan ne kadar keyif almıştır tahmin edebilirsiniz bence :D

Öyle işte, başka ne söyleyebilirim bilmiyorum. Artık kendine güvenen bir yazarın çıkıp farklı bir şey ortaya koyması lazım bu türde. Yoksa sonsuza kadar aynı şeyleri okuyup duracağız. Ki ben bir tane daha böyle bir kitap okumak istemiyorum artık. Elimde böyle çıkacağını düşündüğüm kitaplar var, o yüzden onları uzuun bir süre erteleyeceğim. 

Bundan önce de benzer birkaç şey okuduğum için keskin bir tür değişikliği yapmaya ihtiyacım var. Bir süre kendimi bilimkurguya, fantastiğe falan vereceğim :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Klişeee :D Ama dediğim gibi özgün detaylar vardı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcılık güzeldi ya, bir sorun yoktu. Kitap kendini okutuyor, onda bir şey yok, ama konu aynı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 2/5
Kırık Kalpler Kitabı aslında.

Güzel kapak (%5): 5/5 
Yabancının güzel tasarımlarından biri daha. 

Final puanı: 3,2


3 yorum:

  1. Sırf bu yuzden artık bu tür okumuyorum

    YanıtlaSil
  2. Hele şükür benim dusuncemde biri de çıkıp açık açık yorumlamış yazmış helal olsun

    YanıtlaSil
  3. Hele şükür benim dusuncemde biri de çıkıp açık açık yorumlamış yazmış helal olsun

    YanıtlaSil