12 Mayıs 2014 Pazartesi

Eurovision 2014

Bir gün geciktim ama hafta sonundan beri aklımda bu yazıyı yazmak vardı. Ödevler sınavlar arasında vakit ayırıp oturdum sonunda başına.

6 ve 8 Mayıs'ta yarı finalleri, 10 Mayıs Cumartesi gecesi de büyük finalini izledik 59. Eurovision Şarkı Yarışması'nın. Ben eurovisionun sıkı takipçisiyimdir, izlemeyi çok severim. Özellikle puanlamaları izlemek acayip keyifli oluyor.

Eurovision 2014 Danimarka'nın Kopenhag kentinde oldukça güzel bir şovla yapıldı, Danimarka #JoinUs sloganıyla ev sahipliği yaptı şova. Özellikle açılış şovunu gerçekten çok beğenmiştim. Kimin fikriydi, Danimarka'nın mı bilemiyorum ama her ülke için tasarlanan postcard'lar gerçekten inanılmazdı, hepsi birbirinden orjinal tasarımlar hazırlanmıştı. Özetle Danimarka'nın böylesi büyük bir etkinliğin altından hakkıyla çıktığını düşünüyorum.

Gelelim yarışmanın birincisine. Conchita Wurst... Kendisi bir transseksüel. Bu yüzden daha aylar öncesinden olay oldu, bazı ülkeler karalama kampanyaları başlattı. Hatta bazı ülkeler Conchita sahneye çıktığında reklama girecek kadar abarttılar olayı. Ama Conchita hem halk oylamasından, hem jüriden, hem de katıldığı yarı finalden birinci çıkarak, 2.ye 52 puan fark atarak ve 13 ülkeden de 12 puan alarak 59. Eurovision'u kazandı ve ülkesi Avusturya'ya tam 48 yıl sonra birincilik sevinci yaşattı. Farklı olduğu için bu kadar puan aldığı yönünde iddialar da var ama ben bunun puanını çok da etkilediğini düşünmüyorum. Çünkü şarkısı bence gayet başarılıydı.
(Burada hemen bir parantez açayım, ilk yarı finalden çıkamaz dediğim 5 ülkenin 4'ü finale çıktı. Yani şarkı söylemeyi beceremediğim gibi yorumlamayı da beceremiyorum sanırım :D Bu yüzden kendiniz dinleyin, karar verin derim: Rise Like A Phoenix)
Her puan aldığında, şarkıcısı sahneye çıktığında ve hatta sunucuları puanlarını okurken bile yuhlanan Rusya "50 yıl önce Avusturya'yı işgal etmiştik. Keşke orada kalsaydık. Bunları çok serbest bıraktık." gibi saçma sapan yorumlar yapınca az bile yuhlamışlar bunları dedim kendi kendime.

Geçen sene eşcinsel öpüşme olduğu için eurovisionu yayınlamayan TRT bu sene de yayın yapmadı ve sebebinin Conchita olduğu yönünde dedikodular çıktı tabii ki. TRT her ne kadar adaletsiz oylama sistemini boykot ettiğini söylese de çok inanasım gelmiyor açıkçası. Ortada bir adaletsizlik varsa aynı şeyi her yıl biz de Azerbaycan ile yapıyoruz zaten. Şarkılar, performans, sahne şovu güzel olsun olmasın birbirimize 12 puan veriyor muyuz, veriyoruz. Umarım TRT'nin gerçek sebebi puanlama sorunudur da saçma sapan homofobiler yapmıyordur ve umarım bu sene yarışmaya geri döneriz, biz de nereden izlesek diye aramadan rahat rahat izleyebiliriz. Zaten bir Eurovision keyfimiz var, yapma bunu bize TRT :D

Kankimiz Azerbaycan bu yarışmada tarihinin en kötü sonucunu aldı, 33 puanla 22. sırada kaldı. Yavaş bir şarkıydı, birincilik beklemiyordum ama bu kadar düşeceğini de hiç tahmin etmemiştim. Bütün oylar Conchita'ya gidince güzel şarkılar da çok az puanla yarışmayı tamamlamak zorunda kaldı. Ben Fransa'nın şarkısı Moustache'ı da beğenmiştim. Gerçi şarkı Fransızca olduğu için ondan da pek iyi bir sonuç beklemiyordum (Ben farklı dilde bir şarkının iyi bir sonuç elde edemeyeceğini düşünürüm hep). Ama yalnızca 2 puan alıp sonuncu olacak kadar da kötü bir şarkı değil kesinlikle. Kardeşim sizin hiç mi komşunuz yok niye kimse puan vermedi size diye sormak istiyorum :D

Sakallı olmasını garipsediğimi söyleyebilirim ama görünüşünü ve hayat tarzını eleştirmeye hiç bir zaman hakkım yoktur, kimsenin de olamaz. Mesleğimde "Her insan eşsizdir, tektir, çok değerlidir. Herkese koşulsuz, ön yargısız yardım ederiz" ilkesi çok önemlidir, ben de bunu benimseyen biri olarak kendisinin "cinsiyetin ve nereli olduğunun sorulmadığı bir dünya hayali"ni sonuna kadar destekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder