14 Kasım 2017 Salı

Yabancılık Oyunu

Kitap Adı: Yabancılık Oyunu
Özgün Adı: The Stranger Game
Kitap Yazarı: Cylin Busby
Çeviren: Özden Umut Akbaş

Yayınevi: Misis Kitap
Sayfa Sayısı: 282
Baskı Yılı: 2017

Yabancılık Oyunu, Misis'in en yeni kitabı. Konusu ilgimi çekince çok bekletmek istemedim ve okudum. 

Nico adlı bir genç kızın ablası bir gün evden çıkıyor ve kayboluyor. Uzun süren arama çalışmaları, gelen onlarca ihbar sonuçsuz kalıyor. Ancak sonra, dört yılın ardından ablası Sarah bir anda bulunuyor. Doktorlar Sarah'ın bir tür hafıza kaybı yaşadığını söylüyor ama Nico daha fazlasından şüpheleniyor. Çünkü ablası pek çok şeyi hatırlamamakla birlikte eskisinden çok farklı da davranıyor. 
Kaybolduğu gün ablasının neler yaşadığıyla ilgili de bir şeyler biliyor Nico ayrıca.

Kitap gerçekten güzeldi. Bir anda başka bir şeye dönüşmüş olmasını da sevdim. Yazar önce ufak ufak şeyler gösterdi. "Bir dakika ya, ne oluyor şimdi?" demeye başladım. Ve sona ulaştığımda başladığımız yerden çok farklı bir yere ulaşmıştık.


Bir de kitabın sonundaki teşekkür kısmında bu kitabın kurgusunun gerçek bir olaydan esinlendiği söyleniyordu. Olaya biraz baktığımda gerçekten çok şaşırdım. Kitaptan daha çok bu bilgi beni şaşkına uğrattı diyebilirim sanırım :D

Doğrusu kitap bitince kafamda birkaç soru işareti kalmıştı. Onları kitabın editörüne sordum hatta :D Ve o kısımları kafamda oturtunca, kitabın içinde yazarın bize gösterdiği şeylerle bağlayınca kitap daha da güzel oldu benim için. "Vay be!" dedim :D Kitabın konusu ilginizi çektiyse okumanızı tavsiye ederim. Sonunda sizi karşılayacak sürprize de hazır olun :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi, beni şaşırttı.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Çok rahat okunabiliyor.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaşasın :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Eh :D

Final puanı: 4,1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder