6 Kasım 2017 Pazartesi

Kırmızı Piyano

Kitap Adı: Kırmızı Piyano
Özgün Adı: Black Mad Wheel
Kitap Yazarı: Kırmızı Piyano
Çeviren: Aslı Dağlı

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 351
Baskı Yılı: 2017

Josh Malerman'ı çok severim, dolayısıyla yepyeni kitabı Kırmızı Piyano için de çok heyecanlıydım. Kitabın tanıtımında Malerman için "sınır bilmeyen bir türde sınır tanımadan yazan" şeklinde bir ifade var. Josh Malerman'ı ancak bu kadar iyi tanımlayabiliriz herhalde :D

Philip Tonka askerliğini bando olarak yapmış bir müzisyen. Amerikan ordusunun Afrika'da keşfettiği ve büyük bir silah olduğunu düşündüğü gizemli bir sesi tespit etmek üzere müzik grubu Danes ile birlikte bir göreve davet ediliyorlar. Amaçları çöle gidip sesin kaynağını bulmak ve sesi tanımlamak.

"Ne tür bir ses insanı tehlikeye atabilir ki?"


Bu olaya paralel olarak bir de Amerika'da gizli kapaklı bir hastaneyi okuyoruz. Philip akıl almaz bir şekilde yaralanmış. Vücudundaki bütün kemikler kırılmış. Vücudu garip bir şekilde "yassılaşmış". Uyanmasına imkansız gözle bakılan Philip'in tedavisinde rol alan Ellen isimli bir hemşireyi görüyoruz bu kısımda da. Mucizevi bir hızla iyileşen hastasının gizemini çözmeye çalışıyor.

Malerman'ın çok enteresan bir kafası ve inanılmaz geniş bir hayalgücü var bence. Yani, kitapta neler olduğunu anlamakta zorlandım gerçekten. Hatta çevirmeni olan Aslı Dağlı'ya falan da sordum. Sesin kaynağı olarak düşündüğü şey... Çok enteresan. Farklı. Yüz yıl düşünsem aklıma gelmez :D Böyle bir ses düşünsem daha farklı bir şey düşünürdüm ben gerçi. Daha gürültülü, çok ağır metallerin birbirine sürtünmesi falan gibi bir şey olabilirdi :D

Gerçekten güzel bir kitaptı. Şimdi düşününce Kafes'i daha çok sevdiğime karar verdim ama bunun sebebi bu kitabın sonunda beynimin yanması olabilir :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Sıradışıydı. Farklıydı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Meraktan hızlı hızlı okuyorsunuz resmen :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Aslı Dağlı çevirisi der susarım :D Bir kelime için saatlerce düşündüğüne şahit oldum. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Black Mad Wheel imiş :D

Güzel kapak (%5): 4/5
Şömizden ziyade içine bayıldım ben :D

Final puanı: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder