2 Nisan 2017 Pazar

Suikastçının İnancı: Rönesans (Assasin's Creed, #1)

Kitap Adı: Suikastçının İnancı: Rönesans
Özgün Adı: Assassin's Creed: Renaissance
Kitap Yazarı: Oliver Bowden
Çeviren: Erhan Gülşen & Ufuk Yılmaz

Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 479
Baskı Yılı: 2014


Bu kitap için heveslerim büyüktü. Önce kitabı okuyacak, çok beğendiğim için sonra da oyunu oynayacaktım. Fakat kitap, okuduğum en sıkıcı kitaplar listesinde ilk üçe falan girdi :D

Sevenleri kızabilir ama kitabı özetlemek için şu kelimeleri söyleyebilirim: Cüneyt Arkın'ın İtalyan versiyonu :D Gerçekten, kitapta Ezio'nun bir yerden bir yere gidip arada birilerini öldürüp durmasından başka hiçbir şey okumuyoruz. HİÇBİR ŞEY :D 

Aslında çok güzel bir konu var, dönem Rönesans, işin içinde Da Vinci var, Tapınak Şövalyeleri var. Hepsi gerçekten ilgimi çeken, okumaktan keyif alacağım detaylar. Ama yazar tüm bu detaylara rağmen inanılmaz sıkıcı bir şey çıkarmış ortaya. 

Kitabı okurken instagram hikayemden oyun nasıl diye sormuştum. Birkaç takipçim oyunu anlattığında oyun daha eğlenceli ve en azından daha aksiyonlu gelmişti :D Ama az önce de Goodreads'de kitabın oyunla birebir gittiğine dair bir yorum gördüm. Kafam karıştı :D Neyse, şu an için oyunu oynama gibi bir niyetim de yok zaten. Ayrıca, iyi ki bütün kitapları almamışım :D



Kitaptaki zaman geçişleriyle de ilgili ciddi bir problem vardı benim için. Bazen bir bölümden diğerine geçtiğinizde aradan bir yıl geçmiş oluyordu. Kitabın sonuna geldiğinizde de başlangıçtan 30 yıl sonrasına falan gitmiş oluyorsunuz zaten. Bu nasıl bir zaman aralığı böyle :D

Ayrıca edisyonu da hiç sevmedim. Karakterler arada İtalyanca konuşuyordu ve bu kısımları dipnot ile çevirmek yerine kitabın sonuna sözlük gibi bir şey yapmışlar. Her seferinde kitabın arkasına gidip ona bakmak ÇOK SAÇMA :D Bakmadım zaten :D Bu arada kitapta İtalyanca olduğu halde aşırı sıkıldım, siz düşünün artık :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Oyundan uyarlama olduğu için özgünlük zaten yoktu, kurguyu da hiç beğenmedim. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 1/5
Okurken SIKINTIDAN ÖL. DÜM.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Yukarıda bahsettiğim sözlük zımbırtısı için buradan puan kıracağım :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Neyse ki bunda bir sorun yok :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapakları fena değil genel olarak serinin. 

Final puanı: 1,95

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder