16 Nisan 2017 Pazar

Oasis

Kitap Adı: Oasis
Özgün Adı: Oasis
Kitap Yazarı: Eilis Barrett
Çeviren: Cumhur Mısırlıoğlu

Yayınevi: Genç Timaş
Sayfa Sayısı: 368
Baskı Yılı: 2017

Oasis çok yakın zaman önce çıkan kitaplardan. Ben de zaten merak ediyordum, o yüzden hiç bekletmeden okudum. 

Yüzyıllar önce dünyada bir virüs yayılmış ve insanlık neredeyse yok olmaya yaklaşmış. Kalanlar, eski dünyanın en büyük şehirlerinden birinin etrafına otuz metre yüksekliğinde çelik ve taştan bir çember duvar örmüşler: Umut duvarı. Bu duvar, Safkanları, yani virüsten etkilenmemişleri virüs yok olana kadar korumuş. Böylece Oasis, Dış Mıntıka, İç Mıntıka ve Selyan olarak katman katman bölünmüş. 

Oasis'in doğumundan yüz yıl sonra bilim adamları bu virüsü tetikleyen bir gen keşfetmişler: X geni. Tüm yurttaşlar test edilmiş ve yarısında X geni pozitif çıkmış. "Bu da nüfüsun yarısından fazlasının, işleyen ve patlamayı bekleyen, patladığında da herkesi öldürecek birer saatli bomba olduğunu anlamına geliyor."



Bu sebepten dolayı da Oasis yönetimi, tedavi bulunana kadar X geni pozitif olanları tecrit etmiş. Bu vatandaşlar Dış Mıntıka'ya gönderilerek kamp gibi yerlerde, kötü şartlarda yaşamaya devam ediyor. Biz de Quincy'nin etrafından okuyoruz olayları. Kendisi de X geni pozitif olanlardan ve Dış Mıntıka'da yaşıyor.

"Virüs insanlara bulaşmıyordu; virüs insanların kendisiydi. Virüs bendim; ben Virüs'tüm."

Kitapla ilgili en önemli problemim X geni meselesi. Alfabede başka harf mi kalmadı yani? Neden X? :D Başta cinsiyet geniyle bir alakası olduğunu düşündüm ama buna dair hiçbir şey söylenmiyor. Öyle değilse neden X yani? :D İkincisi kitapta pek çok yazım yanlışı var. Bence kitabın yeni baskıdan önce tekrar okunması gerekiyor. 

Güzel bir kitap, konu güzel, dünyayı sevdim ama çok da kuvvetli değil. Kötü değil ama kesinlikle okuyun da değil bence. Ayrıca kitabın bilgilerinde herhangi bir seriye ait olduğu gözükmüyor ama tam bir seri gibi bitti :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ortalamaydı.  

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Bu da ortalamaydı :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Yazım yanlışları çoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Eh zaten yani :D 

Güzel kapak (%5): 3/5 
Fena değil kapak.  

Final puanı: 3,2

2 yorum:

  1. Yarım gibi bitmedi mi ikinci kitabı aradım ama yoktu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devam kitabı var."Genesis" adıyla piyasada bulabilirsin.

      Sil