9 Nisan 2017 Pazar

Bugün Farklı Olacak

Kitap Adı: Bugün Farklı Olacak
Özgün Adı: Golden
Kitap Yazarı: Jessi Kirby
Çeviren: Duygu Özen Gür
Yayınevi: Novella Dinamik
Sayfa Sayısı: 317
Baskı Yılı: 2017


Bugün Farklı Olacak pek de farklı bir kitap olamadı benim için :D Yani güzeldi, okurken keyif aldım ama çok da etkilenmedim, bittiğinde "vay be!" demedim. 

Hikayeyi Parker anlatıyor bize. Üniversiteye hazırlanan, sıradan bir lise öğrencisi. Okullarında bir gelenek var. Bir öğretmenleri, son sınıf öğrencilerine defterler dağıtarak neler yapmak istediklerini falan düşünerek doldurmalarını istiyor. Daha sonra bu defterleri topluyor ve 10 yıl sonra sahiplerine postalıyor.
 

Parker da bu öğretmenine yardım ederken birinin defterini buluyor: Julianna Farnetti. Yıllar önce, Parker'ın yaşlarındayken erkek arkadaşıyla bir araba kazasında ölmüş kendisi. Cesetleri donmuş gölde kaybolmuş ve hiç bulunamamış. Bu yüzden de kasabada bir efsaneye dönüşmüşler. 

İşte Parker, bulduğu bu defteri dayanamayarak okumaya başlıyor. Böylece Julianna ve erkek arkadaşı Shane ile ilgili bir şeyler öğrenmeye başlıyor. Sonra da bir macera başlıyor. 

Herkesin bildiği öykü aynı. Peki yabu öykünün devamı varsa ve bilinenden daha fazlası yaşadıysa? Ya parçaları birleştirip gizli kalmış sona ulaşması gereken kişi bensem? Gerçeği öğrenme şansı bana verildiyse?

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Eh :D 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Çok kalın bir kitap değil zaten, kolay okunuyordu. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Kitapla ilgili en büyük sorun birçok imla hatası barındırıyor olmasıydı. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Golden ile hikaye arasında bir bağ kuramasam da yine de orijinal isimciyim tabii ki :D 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Cilde, şömize, her şeye bayıldım :D  

Final puanı: 3.25

2 yorum:

  1. çerezlik bir kitapmış sanırım..

    YanıtlaSil
  2. Kitabın İngilizce açıklamasında diyor ki: "Julianna Farnetti and Shane Cruz are remembered as the golden couple of Summit Lakes High—perfect in every way, meant to be together forever."

    Tahminen Golden, Julianna'nın "mükemmel" olmasına ve orada da dediği gibi, "golden couple" durumuna gönderme. :D

    YanıtlaSil