27 Ocak 2017 Cuma

Kraliçeyi Kurtarmak

Kitap Adı: Kraliçeyi Kurtarmak
Özgün Adı: Jayden's Rescue
Kitap Yazarı: Vladimir Tumanov
Çeviren: Mine Kazmaoğlu
Yayınevi: Günışığı Kitaplığı
Sayfa Sayısı: 176
Baskı Yılı: 2016


Kraliçeyi Kurtarmak gördüğünüz gibi bir çocuk kitabı. Ara sıra da olsa çocuk kitapları okumayı seviyorum ben :D

Aleks isimli bir çocuğun bir gün yolda bir kalem bulmasıyla başlıyor hikaye. Daha sonra bu kalemin bütün matematik problemlerini çözebildiğini keşfediyor. Kendisinin de matematikle başı belada bu arada. Bu kalemden sonra bir de kitaplığında, daha önce hiç görmediği bir kitap buluyor: Kraliçeyi Kurtarmak.

Kitabı açıp okumaya başladığında bir kraliçenin kötü bir adam tarafından kaçırıldığını ve zindanda tutulduğunu öğreniyor. Kraliçeyi kurtarabilmek için dört yüz matematik problemi çözmesi gerekiyor. Kitap biraz sihirli gibi bir şey. Çünkü sayfayı ancak o sayfadaki problemi çözebilirse çevirebiliyor ve Aleks önündeki kağıda çözüm olarak ne yazdıysa, kitapta kraliçenin elindeki kağıtta da o beliriyor.



Böyle ilerleyen tatlı, güzel bir kitaptı. Problemler güzel hazırlanmıştı ve aslında denklem kurarak çok daha kısa zamanda çözülebilecek olsa da hepsi için çocukların kolayca anlayabileceği çözümler üretilmişti. Bu yönünü gerçekten sevdim.

Daha önce buradan çocuklar için hiç kitap önermedim sanırım ama Kraliçeyi Kurtarmak gerçekten güzel bir öneri. Hazır karne sezonundayken de karne hediyesi olarak kitaptan daha güzel bir seçenek düşünemiyorum. Matematiği çok sevmeyen çocuklar için ayrıca güzel bir seçenek bence bu kitap.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Bir çocuk kitabı olduğu için kendi türünde değerlendirmek gerek tabii ki ama ben beğendim genel olarak. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çocuklar için bile tek oturuşluk bir kitap olabilir bence.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
Maalesef :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak güzel olmuş.

Final puanı: 4,15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder