6 Ocak 2017 Cuma

Aplikasyon

Kitap Adı: Aplikasyon
Özgün Adı: Free to Fall
Kitap Yazarı: Lauren Miller
Çeviren: Sevinç Seyla Tezcan

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 408
Baskı Yılı: 2016


Aplikasyon'u sanırım Çarşamba günü bitirmiştim ama İstanbul'a gelince arada kaynadı, az önce geldi aklıma ben yorum girmedim diye :D

Kitabın tek kitap olması beni gerçekten çok şaşırttı, tam 3 kitaplık seri gibi duruyor çünkü :D Sizce de öyle değil mi? Aslında kitabın sonunda bütün olaylar sonuçlandı ama devam etse de edebilirdi yani. 

Kitap bir distopya. İnsanların cep telefonlarında kullandığı bir uygulama var: Lux. Gnosis isimli dev bir teknoloji şirketi tarafından geliştirilmiş. Bu uygulama bütün hayatınızı kontrol ediyor. Sizin alerjilerinizi, kilonuzu, her neyse sizin bütün değerlerinizi biliyor ve ona göre size yemek seçiyor. Her türlü etkinliğinizi kaydediyor ve zamanı geldiğinizde size haber veriyor. "Şunu yapmalı mıyım?" falan diye sorduğunuzda parametrelerinize dayanarak en uygun cevabı veriyor. Her şey yani :D


Biz de ülkenin en popüler okullarından birine kabul edilen Rory'nin etrafında okuyoruz olayları. Ama Rory kitap ilerledikçe çocukken kaybettiği annesi, kabul edildiği okul ve uygulamayla ilgili bir şeyler keşfetmeye başlıyor ve biz de böylece hareketleniyoruz :D

"Bir harika", "ooo efsane" kıvamında değildi ama kitap güzeldi. Uygulama fikrini çok sevdim, bu uygulamanın arkasında dönen oyunları da sevdim. Güzel, keyifli bir distopyaydı yani özetle.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Akıcıydı, zorlasanız tek günde bile biter bence, okutur kendini.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi, bir hata görmedim. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Free to Fall, sanırım bir yerden alıntı çünkü kitabın sonlarında "düşmek de senin elinde" gibi bir şeyler geçiyor ama tabii metnin orijinalini görmek gerek. 

Güzel kapak (%5): 4/5 
Ortalama bir kapak bence. 

Final puanı: 4,1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder