18 Ocak 2017 Çarşamba

Koğuş

Kitap Adı: Koğuş
Özgün Adı: Der Trakt
Kitap Yazarı: Arno Strobel
Çeviren: Atilla Dirim
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2016


Bu nasıl kitap böyle?! Pazartesi sabahı evden çıkarken yanıma almıştım kitabı. Yolda zaten, ne ara olduğunu bile anlayamadan 100 sayfa okumuş olarak buldum kendimi. Eve gelince de aynen şöyle düşündüm: "Ben bu kitabı bugün bitirmezsem meraktan çatlarım!"

Kitap ilk sayfasından itibaren sizi içine çekiyor ve gerçekten, meraktan deliye dönüyorsunuz. İlerledikçe de ne zaman "tamam, bir şeyler yakaladım" deseniz, yazar size o şeye güvenemeyeceğinizi gösteriyor. Sil baştan merak etmeye başlıyorsunuz.

Kitaptaki kadın karakter, Sybille, bir hastahanede odasında buluyor kendisini. Ama çok hastahane gibi de değil, çünkü bodrumda, kapısız penceresiz bir oda. Uyandığında kendisini doktor olarak tanıtan kişi 2 aydır bilinci kapalı olarak yattığını söylüyor. İlk şoku burada vuruyor!



Kadın bunun şaşkınlığını attıktan sonra bu kez oğlunu sormaya başlıyor. Oğluma ne oldu, iyi mi falan diye. Doktor ne dese beğenirsiniz? "Sizin bir oğlunuz yok!" Kitap daha başından böyle dalıyor işte size :D

Peki sonra ne oluyor? Kadın eve gidiyor, kocasının boynuna sarılıp ne olduğunu anlatmaya çalışıyor. Adam ne desin? "Siz kimsiniz, neler oluyor?" DAHA NE KADAR ŞAŞIRABİLİRDİM Kİ! :D

Gerçekten ama gerçekten, Koğuş kendi türünde okuduğum en iyi kitaplardan biri. Kitap boyunca "NASIL OLUR?" diye sorup durdum. Sybille kendisi ve ailesiyle ilgili her şeyi biliyor. Çocuğunun doğumu, onunla geçirdiği sayısız anı, hamilelik sırasında gittiği jinekolog ve hatta kocasının topuğundaki ben. Her şey! Ama kocası onu tanımıyor, en yakın arkadaşı onu tanımıyor ve hepsi ısrarla bir oğlu olmadığını söylüyor. Yani, bir akıl hastası ya da bir sahtekar, 2 ayda bu kadar detayı öğrenemez ya da kafasından uyduramaz değil mi?

Bu kitabı kesinlikle okuyun. Bu türü seviyorsanız bu kitabı mutlaka okuyun!


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
ÇOK GÜZELDİ!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
1 günde diyorum ama toplasanız 2-3 saattir yani :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 2/5
Benim elimdeki kopyada baskı hatası vardı, birkaç sayfa karışmıştı.  

Orijinal isim (%10): 3/5
Trakt tam olarak karşılamıyor galiba ya :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Yani mükemmel değil ama güzel :D

Final puanı: 4,6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder