30 Nisan 2015 Perşembe

Labirent: Ölüm Emri (The Maze Runner, #4)

Tedavi yok. Kaçış yok. Son aslında sadece bir başlangıçtır.

Kitap Adı: Labirent: Ölüm Emri
Özgün Adı: The Kill Order

Kitap Yazarı: James Dashner

Çeviren: Gizem Yeşildal
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 397
Baskı Yılı: 2015

Labirent serisini 4-5 gün önce bitirdim ve hemen Ölüm Emri'ne başladım. Başlamasaydım da olurmuş. Son İsyan'ı okurken sipariş etmiştim. Etmeseydim de olurmuş :D Öyle patlamadan öncesini falan anlatıyor deyince ben çok daha farklı bir hikaye beklemiştim. Kitap hiç beklentilerimi karşılayamadı.

Kitap Thomas'ın labirente gönderildiği günle başlıyor sonra 12 yıl öncesine dönüyor. Orada da Mark diye bir çocuk ve bir grup arkadaşının hayatlarını okuyoruz. Gerçekten kitabın son on sayfasına kadar beni hiç ilgilendirmeyen insanların beni hiç ilgilendirmeyen hayatlarını okuduğumu düşündüm ve çok sıkıldım. 

Ama yazar kitabı bitirip teşekkür falan da ettikten sonra bir bölüm daha koymuş. Hatta bölümün kapak sayfasında ÇOK GİZLİ yazıyor :D Bu 10 sayfalık bölümü de başta niye okuduğunuzu anlamıyorsunuz, sonra son cümlede bu bölümü de 400 sayfa boyunca bu insanların hayatını da niye okuduğunuzu anlıyorsunuz :D



Kitabı bitirene kadar epey düşük puan vermeyi düşünüyordum ama bu son bölüm puanı biraz yükseltti. Ama yine de genel olarak sıkıcı bir kitaptı. Aslında kitap boyunca bir sürü aksiyon oluyor ama nedense beni ilgilendirmedi :D Öyle bitsin diye okudum, Labirent serisinin hatırı olmasa kitabı yarım bile bırakırdım. Bir gözüm de Çırak'taydı, ona başlamak istiyordum, bunun da etkisi olabilir :D

Labirent Serisi müthişti, gerçekten şiddetle öneririm ama bu kitap olmamış. Bence bu kitap biraz satsın diye öylesine yazılmış. Çünkü kafamdaki sorularıma hiç cevap bulamadım. Dünyaya ne olmuş mesela, güneş patlamaları niye olmuş, bilmiyoruz. Işılla ilgili bile çok az şey öğrendiğimi düşünüyorum. Keşke Dashner bunu yazacağına Thomasların hikayesini devam ettirseydi. 

Çok merak ettiyseniz okuyun ama okumasanız da bence çok bir şey kaybetmezsiniz.

Özgün konu ve kurgu (%35): 3/5
Eh, idare ederdi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5 
Ben okurken bayağı sıkıldım

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride bir sıkıntı yok, Pegasus böyle sorunlar çıkarmıyor zaten :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Tam çeviri, sonunda! :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapakta güneş patlaması var, güzel! 

Final puanı: 2,9


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder