24 Nisan 2015 Cuma

Labirent: Alev Deneyleri (The Maze Runner, #2)

Kural yok. Yardım yok. Ya başarırsın ya ölürsün.

Kitap Adı: Labirent: Alev Deneyleri
Özgün Adı: The Scorch Trials

Kitap Yazarı: James Dashner

Çeviren: Gizem Yeşildal
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 396
Baskı Yılı: 2015

İkinci kitabı hasta olduğum için ilkinden daha uzun süre bitirebildim ama bu da en az ilki kadar harikaydı. İlk kitabın sonunda deneylerin ikinci aşamasına geçildiğini öğrenmiştik ama neler olacak hiç bilmiyorduk ve olaylar olaylar :D Ya gerçekten bu çocuklar nasıl hayatta kalabiliyor anlamıyorum, ben daha labirentin ilk günlerinde ölmüş olurdum, hiç böyle hayatta kalma becerilerim yoktur :D

Neyse, bu kitapta Labirent deneyiyle ilgili bir sürü şey öğrendik. Hatta bomba şeyler öğrendik. Ben okuduğumda çok şaşırmıştım, (çok ipucu vermeden şu kadarını söyleyeyim :D) deneylerin bu kadar büyük çaplı olduğunu hiç düşünmemiştim.

Seri ikinci kitapta da hiç tempo kaybetmedi. Bazen öyle olur, ilk kitapta bütün bombalar patlar sonra ikinci kitap biraz durgun geçer. Labirent serisi hiç öyle yapmıyor. Hatta ikinci kitabı bitirince "Artık yeter be, şu çocuklar bir gün yüzü görsün bir nefes alsın." dedim :D


Kitabın konusunu falan anlatmıyorum. Artık çoğunuz biliyorsunuz zaten, bilmiyorsanız da bu ara kitap. O yüzden söyleyeceğim her şey ilk kitaba spoiler olabilir. Zaten konusunu blog yazılarından falan öğrenmeye çalışmayın. Hala okumamış olma hatasındaysanız, hemen koşun gidin alın okuyun :D

Üçüncü kitaba da dün başladım, 50 sayfa falan okudum o da olayların kaldığı yerden devam ediyor ama ben artık ne okumak istiyorum biliyor musunuz? Biraz İSYAN'ı tanımak istiyorum biraz da dünyaya tam ne olarak ne oldu, neden oldu, olmadan önce neler yaşanıyordu bunları öğrenmek istiyorum.  Ama bu kadar iyi kurgulanmış bir kitabın bunları atlayacağını da sanmıyorum. Dashner o işi de halletmiştir :D

Ama şeyi sevmedim, Thomas'ın iki kız arasında kalmasını. Ya bıkmadınız mı bu saçmalıklardan :D Ya sen James Dashner'sın, yazdığın seri belki milyonlar sattı, niye Canan Tan gibi klişe yazıyorsun :D 

Son olarak kitabın sonu yine oha dedirtecek, üçüncü kitaba koşturacak bir sürü über şaşırtıcı detayla bitti. Yine söylüyorum, alın okuyun :D

Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
Efsane!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Kitap hiç mi tempo kaybetmez?

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bu da süper

Orijinal isim (%10): 4/5
Buradan yine azıcık puan kırsam mı diye düşündüm taşındım ve kırıyorum :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Hikayeyle alakalı kapaklar olması güzel. Kapağın ne olduğunu kitabı okuduktan sonra anladım yine :D

Final puanı: 4,9


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder