3 Nisan 2015 Cuma

Yerdeniz Büyücüsü (Earthsea Cycle, #1)

Kitap Adı: Yerdeniz Büyücüsü
Özgün Adı: A Wizard of Earthsea

Kitap Yazarı: Ursula K. Le Guin
Çeviren: Çiğdem Erkal İpek
Yayınevi: Metis
Sayfa Sayısı: 187
Baskı Yılı: 2014


"Başını, fırtına yüklü Kuzey Doğu Denizi'nden bir mil kadar yükseğe kaldıran tek bir dağdan oluşmuş Gont Adası, büyücüleriyle ünlüdür." diye başlıyor Yerdeniz hikayesi. Çevik Atmaca'nın yaşadığı yerden başlıyor öykü, daha sonra dünyanın en iyi büyücüsü olmaya kadar geçen zamanlarda neler yaşadığını okuyoruz.


Kitabın yazarı demiş ki: "Sanırım Yerdeniz Büyücüsü'nün en çocuksu yanı konusu. Büyümek, benim yıllarımı alan bir süreç oldu; bu süreci otuz bir yaşında tamamladım ne kadar tamamlanabilirse; o yüzden de çok önemsiyorum. Çoğu genç de önemser. Ne de olsa esas işleri budur: Büyümek."

Kitap gerçekten çocuk kitabı gibi. Ama güzel anlamda yani. Uzun zamandır böyle bir şey okumamıştım. Büyüler, büyücüler, ejderhalar. Biraz da Harry Potter'ı hatırlattı bana. O yüzden de okumak güzeldi. Özellikle Çevik Atmaca'nın büyücü okulunda olduğu bölümü daha çok sevdim.

Dikkatimi çeken gerçek isim verme olayı vardı. Belli bir yaşa gelince çocuklara gerçek isim verme olayı başka bir kitapta da vardı sanki, ama hatırlayamadım. Sizin bildiğiniz bir kitap var mı? Bu hikayede gerçek isimler çok önemli, çünkü gerçek ismini bildiğiniz birini nerede olursa olsun çağırabilirsiniz ve büyüler falan da gerçek isimle daha etkili oluyor.

Bir de kitabın başında bu büyülü dünyayı daha iyi anlayabilmemiz için bir harita var. Seviyorum böyle şeyleri. Hikayeyi daha somut yapıyor bence.

Öyle işte. Kitabı sevdim yani, okumak güzel geldi. Devam kitaplarını da okumak isterim ama daha dört kitap var ya almak istemiyorum :D Zaten 4948366383 tane kitap var sırada :D Ama Tüyap'ta alırım muhtemelen, hatta bir ara gözüm dönerse tek ciltini bile alabilirim. O daha güzel :D

Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
Büyücüler, büyü okulu, harika!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5 
Ya sanki bir tık sıkıcıydı. Ders çalışıyorum diye parça parça okudum, ondandır belki.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaşasın orijinal isimli kitaplar :D

Güzel kapak (%5): 2/5 
Ya kapak hiç güzel değil, çok sıkıcı :D Hani kitabı aldırmayacak cinsten :D

Final puanı: 4,4

4 yorum:

  1. İsim verme olayı Lois Lowry'nin Mesajcı'sında da vardı. Ona benzetmiş olabilirsin belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi? Benim de aklıma Seçilmiş Kişi gelmişti aslında ama onda meslek gibi bir şey veriyorlardı :D Teşekkürler :)

      Sil
  2. Patrick Rothfuss'un Kral Katili Güncesi serisinde de nesnelerin gerçek isimleri çok önemliydi. Ama orada insanlara yeni isim veriyorlar mıydı dersen işte onu hatırlayamadım. :)

    YanıtlaSil
  3. Locke Lamora'nın Yalanları'nda da insanlar asıl adlarını gizliyorlar, çünkü asıl adını bildiğin kişinin üzerinde büyüyle hakimiyet kurabilirsin.

    YanıtlaSil