22 Haziran 2018 Cuma

Charlotte Holmes Dosyası (Charlotte Holmes, #1)

Kitap Adı: Charlotte Holmes Dosyası
Özgün Adı: A Study in Charlotte
Kitap Yazarı: Brittany Cavallaro
Çeviren: Pınar Polat

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 280
Baskı Yılı: 2018

Son zamanlarda uyarlama kitaplar daha popüler olmaya başladı. Yani yazarlar zaten var olan karakterleri alıp bir şekilde yeniden kurguluyor ve ortaya kitap çıkarıyorlar. Ve ben bu şekilde uyarlamaları okumaktan hiç ama hiç hoşlanmıyorum. O yüzden bu kitabı da sevmeyeceğimi düşünerek başlamıştım ama beni şaşırttı :D Çünkü bu kitapta Sherlock Holmes ve Doktor Watson'ın bilmem kaçıncı kuşaktan akrabası olan iki üniversite öğrencisi var: Charlotte Holmes ve Jamie Watson. 

Olaylar Charlotte va Jamie'nin tartıştığı bir arkadaşlarının bir gün sonra ölü bulunmasıyla başlıyor. Böylece Charlotte ve Jamie bir süre sonra fark ediyor ki bu cinayet Sherlock Holmes hikayelerinden birini taklit ediyor. Kitapta sanırım en çok bu detayı sevdim, Holmes'ün çözdüğü pek çok vakaya atıflar vardı. Hepsini okumak istedim :D


Böyle işte, kitabı beklenmedik bir şekilde sevdim yani. Çok hızlı ilerleyen ve merak uyandıran bir temposu var. Gariptir ki ben neredeyse hiç Sherlock okumadım ama dizisini hayranlıkla izlemiştim. O yüzden Sherlock ile ilgili bir kitabı sevmemem de pek mümkün gözükmüyor :D 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Gayet güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Hem sürükleyici hem akıcı :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Yaaaaaani :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak güzel. Serinin diğer kitaplarına baktım şimdi, onlar daha güzel :D

Final puanı: 4,1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder