10 Haziran 2018 Pazar

Sen, Ben ve 36 Soru

Kitap Adı: Sen, Ben ve 36 Soru
Özgün Adı: 36 Questions that Changed My Mind About You
Kitap Yazarı: Vicki Grand
Çeviren: Z. Seçil Şimşek

Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 296
Baskı Yılı: 2018

Sen, Ben ve 36 Soru ile ilgili bir süredir çok tatlı kesitler paylaşıyordu Yabancı Yayınları. Kitabın büyük bir kısmının karşılıklı konuşmalar ve mesajlar halinde ilerlediğini görmüştüm bu paylaşımlarda. Merak ettiğim için de kitap elime gelir gelmez hiç bekletmeden başladım.

Kitaba başlayınca daha da ilgimi çekti. Çünkü öğrendim ki bir doktora öğrencisinin ilişkiler hakkında yaptığı bir araştırmayı okuyacakmışız. Tezimle kafayı yediğim dönemde nasıl ilgimi çekmesin? :D Üstelik ben de duygusal ilişkilerle ilgili çalışıyorum :D

Bu araştırma kapsamında katılımcılar rastgele biriyle eşleştiriliyor. Bir odada karşılıklı oturup önceden hazırlanmış 36 soruyu birbirlerine sormaları bekleniyor. Böylece birbirleri hakkında bir şeyler öğrenip karşılıklı sohbet ederek acaba aralarında bir ilişki gelişebilir mi, bunu sınıyor araştırmacı. Tanıtımda şöyle diyor: "Sevgi, planlı bir şekilde yaratılabilir miydi?"



Biz de Hildy ve Paul eşleşmesini okuyoruz kitap boyunca. Sorular ilerledikçe ikili arasında bir çok şey yaşanıyor. İkisi de çok eğlenceli insanlar. Diyaloglarını okurken birçok yerde güldüm :D Okuması inanılmaz keyifli bir kitaptı yani benim için. 

Ayrıca, yazarın teşekkür kısmında bahsettiği üzere bu deney gerçekten yapılmış. Kitap boyunca okuduğumuz sorular da Arthur Aron ve ekibinin 1997 yılında yaptığı bu deneyden aynen alınmış. İnterneti biraz karıştırdığınızda bir sürü yazı bulabiliyorsunuz bununla ilgili. Deneye katılan eşleştirmelerden birinin deneyden 6 ay sonra evlendiği söyleniyor hatta :D Araştırmacıların yazdığı makaleye bile ulaşabiliyoruz, indirdim bir ara detaylı okumayı düşünüyorum :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Ben sevdim.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Büyük bir kısmı replik şeklinde karşılıklı konuşma olarak ilerliyor. En fazla 4 saat veririm bitirmeniz için :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Üzgünüm ama bu olmamış :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak aşırı tatlı ya şeker gibi :D

Final puanı: 4,5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder