8 Ekim 2017 Pazar

Başlangıç (Robert Langdon, #5)

Kitap Adı: Başlangıç
Özgün Adı: Origin
Kitap Yazarı: Dan Brown
Çeviren: Petek Demir İncek

Yayınevi: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 534
Baskı Yılı: 2017

Kim olursan ol, 
Neye inanırsan inan,
Çok yakında her şey değişecek...

Dan Brown'ın yeni kitabı Başlangıç... Aylardır büyük bir merakla bekliyordum. Çıkacağı için o kadar heyecanlıydım ki kargosunu falan beklememek için gidip direkt mağazadan satın aldım 3 Ekim sabahı. Fakat beni ne kadar tatmin ettiği tartışılır :D Ancak bu sıralar kitap okumayla ilgili garip bir durum yaşıyorum. Bu yorumu bu döneme denk gelmesi itibariyle de değerlendirebilirsiniz :D

Simgebilim profesörü Robert Langdon'ın yıllar önce öğrencisi olmuş olan Edmond Kirsch tüm dünyayı derinden sarsacak bir keşif yapmıştır. İnsanoğlunun tarih boyunca sorduğu iki temel soru olan "Nereden geldik?" ve "Nereye gidiyoruz?" sorularına tüm dinlerin yaratılış ve insanlığın sonuyla ilgili öğretilerinin tamamen yanlış olduğunu ispat edecek cevaplar bulduğunu iddia etmektedir. Langdon da Kirsch'ün tüm dünyaya canlı yayın yaparak buluşunu ilan edeceği toplantıya davet edilir. Ve sonra bazı şeyler olur ve Langdon'ı yine koşuşturmacalı ve şifre çözmeli bir maceranın içinde buluruz.

Daha önce kitaplarını okumuş insanlar fark etmiştir, Dan Brown kitaplarında lafını pek esirgemez. Söyleyeceği şeylerin kimi rahatsız ettiğine aldırmadan pat pat her şeyi söyler. Birçok kitabında da Hristiyanlık tarihiyle ilgili gerçekleri çarpıttığı iddiasını ortaya attığı için Vatikan'la dalaşıp durmuştur :D


Ancak, Başlangıç'ın kesinlikle en cüretkar kitabı olduğunu söyleyebilirim. Çünkü bu kitapta tüm dinleri hedef tahtasına oturtuyor. Dünyadaki milyarlarca inananın inandığı şeyleri sorguluyor. Büyük dinlerin anlattığı yaratılış hikayelerine değiniyor. Gerçekten bir Tanrının olup olmadığını soruyor. Ve kitap boyunca Kirsch'ün bunların aksini ispatlayacak bir şeyler bulup bulmadığı konusunda bizi merakta bırakıyor.

Bu kadar hassas bir konu üzerinde ilerliyorken bir de kitabın son kısımlarında İspanya'nın koskoca kralıyla ilgili eklediği ufak detay beni epey güldürdü. Çok cesur adam gerçekten :D

Öncelikle şunu söylemeliyim, kitap boyunca öğrenmek için deli olduğum şu sansasyonel buluş beni pek de tatmin etmedi. Evet, "Nereden geliyoruz?" sorusuna güzel bir açıklama getirilmiş. Keşke kitapta yapılan şeyi yapabilecek imkanlarımız olsa da bu soruyu biz de gerçekten cevaplayabilsek. 

Kitapta ayrıca "Nereye gidiyoruz?" sorusunun cevabı için ilk sorudan kat kat daha çarpıcı olduğu söylenip duruyordu. Ancak ben hiç şaşırmadım bile diyebilirim. Yani, COME ON! Şöyle bir etrafınıza baktığınızda bahsedilen şeyi görmeniz işten bile değil :D

Bunun dışında kitabın bir tık gereksiz uzun olduğunu düşünüyorum. Aradaki koşuşturma süreci Dan Brown'ın diğer kitapları kadar hareketli ve dolu dolu geçmiyordu bana göre. Dolayısıyla okurken biraz sıkıldığımı itiraf etmeliyim. Üstüne bir de kitabın sonunda istediğim kadar çarpıcı açıklamalar göremeyince, bir miktar keyfim kaçtı :D

Üzülerek söylüyorum ki, Başlangıç Dan Brown'ın en harika kitabı olmayabilir. Ancak Dan Brown, Dan Brown'dır ve yarın müsvedde kağıda yazdığı alışveriş listesini falan satışa çıkarsa en başta alanlardan biri ben olacağım :D O yüzden okuyun, okutun! :D 

İki tane de hoşuma giden alıntı bırakayım:

"Tarih boyunca... Özellikle de tanrılarının tehdit edildiğini hissettiklerinde dünyanın en tehlikeli insanları din görevlileri olmuştu."

"Bilim ile din rakip değildir. Onlar aynı hikayeyi anlatmaya çalışan farklı dillerdir. Bu dünyada ikisine de yer var."

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Fazla uzun, biraz sıkıcı :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Bir çeviri hatası vardı, böyle bir şeyi nasıl yapabilirler dedim ama onun dışında güzeldi :D Doğrusu İspanyolca cümlelerin parantez içinde değil de dipnot olarak verilmesini tercih ederdim. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Bütün kitabın olayı "köken" kelimesi zaten. Böyle bir değişikliğe ne gerek vardı?

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak çok amatör ya :D

Final puanı: 3,5

2 yorum:

  1. Kitabı yeni okumaya başladım. 30. sayfada falan. Ama alıntı iki cümleyi de okudum ve gerçekten ikisinin de etkileyici olduğunu düşünmüştüm.

    YanıtlaSil
  2. Kitabı alalı baya oldu ama nedense kapağını açasım gelmiyor. Konusu kafama yatmayan bir kitabı niye aldım omunda sorgulayıp duruyorum zaten😅

    YanıtlaSil