26 Ekim 2017 Perşembe

İyi Adam

Kitap Adı: İyi Adam
Özgün Adı: La última salida
Kitap Yazarı: Federico Axat
Çeviren: Mehmet Gürsel

Yayınevi: Domingo
Sayfa Sayısı: 377
Baskı Yılı: 2017

Bazen, kendinden başka güvenebileceğin kimse kalmaz. Bazen, o bile olmaz. 

İyi Adam, Domingo'nun en yeni kitaplarından biri. Aslı bir canlı yayınında bu kitabı çok beğendiğini söyleyince ben de okumak istedim. Kitabın tanıtımlarında falan yazan şeyler de beklentilerimi arttırdı. Ama yine de bu kadar efsane bir şey beklemiyordum :D

Ted Mckay'in her şeyi var. Evli, iki kız çocuğu babası, iyi bir işte de çalışıyor. Ancak yine de intihar etmenin eşiğinde. Tam da edecekken birden kapısı çalıyor. Ted kapıdaki adamı tanımasa da adam onunla ilgili birçok şey biliyor ve ona bir teklif yapıyor. Ailesinin bu intihar haberinin sonuçlarıyla uğraşmaması için biz zincire katılmasını istiyor Ted'den. Ted, intihar etmek isteyen başka birini öldürecek, sonra kendi sırasını bekleyecek. Zincirden başka biri de gelip Ted'i öldürünce cinayete kurban gitmiş kahraman baba falan imajlarlıyla ailesine karşı bir nebze olsun içi rahat olacak.


Şu hali bile karışık ama olay hiç bundan ibaret değil. Bu anlattıklarım kitabın yüzde biri falan belki :D O kadar komplike ve yoğun bir kitap ki anlatamam! Ted'in gerçekliği o kadar çarpılmış ki neler olduğunu anlamaya çalışırken başınıza ağrılar giriyor. Olayların hangisi gerçek hangisi Ted'in sanrıları anlayamıyorsunuz. Olayları bir kenara bırakın, kişileri bile ayırt edemiyorsunuz. Karakterlerden hangisi gerçekten var, hangisi Ted'in hayal ürünü diye sorgulamaya başlıyorsunuz bir yerden sonra.

Kitabı gerçekten çok beğendim. Olaylar çözülüyor dedikçe başka bir şeyler olmaya devam etti. Hatta o kadar ki, son sayfada yine bir şey oldu ve kitap öyle bitti. Yazarın orada ne anlatmak istediğini de pek anlayamadım doğrusu. O detay oraya neden konmuştu, hala kafamı kurcalıyor :D 

Ben kendi adıma İyi Adam'ı psikolojik gerilim türünde çok çok üst sıralara yerleştirdim. Bu türü okumayı seviyorsanız mutlaka okumalısınız. Ama olayları çözmeye çalışırken delirmeye de hazır olun :D 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Gayet güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Her şey çok karışınca bazen yavaşlama ihtiyacı hissediyorsunuz ama merakınız buna izin vermiyor :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
"Herkes gider Mersin'e, ben giderim tersine." çevirisi dışında güzeldi :D

Orijinal isim (%10): 0/5
Ultima salida son çıkış demekmiş :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel ve ilgi çekici bence. 

Final puanı: 3,95

1 yorum:

  1. Ben böyle konuları severim, not aldım teşekkürler:) bu kitabın filmi veya dizisi var mı? Sanki böyle bir şey izledim hatta intihar etmek isteyen vazgeciyordu da kendisini öldürmek isteyenlerden kurtulması gerekiyordu gibi bir şey hatırlıyorum:)

    YanıtlaSil