24 Mayıs 2017 Çarşamba

Yıldızlara Sarılı Kraliçe (The Star-Touched Queen, #1)

Kitap Adı: Yıldızlara Sarılı Kraliçe
Özgün Adı: The Star-Touched Queen
Kitap Yazarı: Roshani Chokshi
Çeviren: Boran Evren

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 382
Baskı Yılı: 2017

Bu kitabı 100 yıl önce falan okudum herhalde (16 gün önce) ama bir türlü fotoğrafını çekemediğim için yorumu giremiyordum :D Sonunda başarabildim! Bu seri zaten çok merakla bekleniyordu, Yabancı da yine nefis bir iş çıkarmış. Cildi, şömizi, tasarımı, ayracı falan her şeyi çok güzel olmuş! 

Kitabın o kadar geniş bir kurgusu var ki nasıl anlatacağımı bilmiyorum. Kitabı okuduğum süre boyunca uzun soluklu bir film izliyormuşum gibi hissettim. Çok geniş bir dünya, işin içinde mitoloji var, doğu kültürlerinden esintiler var, fantastik ögeler var, reenkarnasyon var, her şey var. Zamansal olarak da geniş bir yelpazede ilerliyor. O yüzden gerçekten garip bir his bırakıyor bitirdiğinizde. Sanki aylardır, yıllardır bu kitabın içindeymişsiniz gibi.



Kitapta Maya adında genç bir kadın var. Yaşadığı yerde herkesin yıldızlar aracılığıyla okunan bir kaderi olduğuna inanılıyor. Maya'nın kaderi ise adeta bir lanet! Kehanetlerde gittiği her yere ölüm götüreceği söyleniyor. Daha sonra bir şeyler oluyor ve Maya yaşadığı yerden kaçmak durumunda kalıyor. Akaran denen yere gidiyor, oranın kralıyla tanışıyor ve o uçsuz bucaksız serüven başlıyor aslında. 

Kitaba kesinlikle bir göz atmanızı ve hatta alıp okumanızı tavsiye ediyorum. Daha önce benzer bir şeyler okumadığınızı fark edeceksiniz bence. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Çok akıcı bir şekilde okunabiliyor.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Çevirinin başlarında hoşuma gitmeyen yerler olmuştu ama sonra düzeldi :D

Orijinal isim (%10): 4/5
Yani en iyi böyle olabilirdi herhalde :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapağı çok beğendim.

Final puanı: 4,05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder