15 Mayıs 2017 Pazartesi

Üst Kattaki Deli Kadın

Kitap Adı: Üst Kattaki Deli Kadın
Özgün Adı: The Madwoman Upstairs
Kitap Yazarı: Catherine Lowell
Çeviren: Çağla Önsal

Yayınevi: Arkadya
Sayfa Sayısı: 403
Baskı Yılı: 2017

Üst Kattaki Deli Kadın'ı çıktığı günden beri inanılmaz merak ediyordum. Kitabın Brontë kardeşlerle alakalı olduğunu öğrenince daha da merak ettim. Son zamanlarda klasikleri böyle modern kurgulara yedirmek popüler olmaya başladı :D

Kitabı Samantha Whipple anlatıyor bize. Samantha'nın babası, Brontë kardeşlerin babası olan Patrick Brontë'nin yaşayan tek akrabası. Doğal olarak, bütün çocukluğu Brontë kardeşlerle geçiyor Samantha'nın. Babası da onların kitaplarını defalarca okuyor, gerçek amaçlarını, mesajlarını anlamaya çalışıyor. Samantha da defalarca okumuş kitapları. Uğultulu Tepeler, Jane Eyre, Agnes Grey...

Bir edebiyat öğrencisi olarak Oxford Üniversitesi'ne başlıyor. Böylece olaylar da başlıyor aslında. Bir kaç yıl önce babasının kütüphanesi yanmış ve bütün Brontë kitapları da yanmış. Babasını da kısa zaman önce kaybetmiş. Ancak kapısına babasının kütüphanesinde olan ve yandığını düşündüğü Brontë kitaplarından bırakılıyor. Samantha da bu olayların peşinden ve babasının kendisine bıraktığı mirasın peşinden gitmeye başlıyor.


Kitap benim çok yanlış bir zamanıma denk geldi. Bitirmem 6 gün falan sürdü sanırım. Ama kitap gerçekten güzel. Brontëleri seviyorsanız ayrıca beğeneceğinizi düşünüyorum. Kitapta kardeşlerin geçmişleri ve kitaplarından pasajlar var. Kitabın adının Jane Eyre'deki "çatıdaki deli kadın" olayına atıfta bulunularak seçildiğini düşünüyorum ayrıca :D O yüzden her ne kadar benim elimde sürünse de tavsiye ediyorum bu kitabı :D 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Benim kişisel sebeplerimden daha uzun sürdü ama akıcıydı yani :D


Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride bir sıkıntı yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Yey! :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak çok iyi de değil çok kötü de değil :D

Final puanı: 4,1

1 yorum: