5 Mayıs 2017 Cuma

Süperpoze

Kitap Adı: Süperpoze
Özgün Adı: Superposition
Kitap Yazarı: David Walton
Çeviren: Kıvanç Güney

Yayınevi: April
Sayfa Sayısı: 318
Baskı Yılı: 2016

Süperpoze'yi ne zaman aldığımı falan hiç hatırlamıyorum ama geçenlerde ne okuyacağımı seçemezken elime aldım ve okumaya başladım. Kitabın arka kapağında şöyle efsane bir tanıtım var: 

"Mutlu bir aile hayatına, güzel çocuklara sahipsiniz. Geceyarısı kapınıza dayanan eski bir arkadaşınız, size kuantum dünyanın kapılarını araladığından bahsediyor ve sabah ölü bulunuyor.

Öldürüldüğü odada sizin parmak izleriniz, DNA'nız.  Ayakkabınızda arkadaşınızın kanı.
Tek şüpheli sizsiniz. Oysa siz, masum olduğunuza eminsiniz.
Emin misiniz?"


Şu yazıy görüp de kitabı okumamam mümkün değil! :D Yazar bütün kitabı kuantum fiziği üzerine kurmuş. Süperpoze, "aynı anda birden fazla yerde ya da durumda olmak" demekmiş. Anladığım kadarıyla kuantumun temeli de bu zaten. Kararsız bir elektron, iki bariyer arasında hareket ettiğinde, aslında o sınırlar arasındaki her yerde aynı anda bulunur. Ancak biz baktığımızda, tam o an, bir karar verir ve biz onu o bulunduğu yerde görürüz. Fizik bilgim yine yıkılıyor :D


Fizikle ilgili bilgilerim ilkokul düzeyinden öteye geçemese de kuantum fiziği her zaman çok ilgimi çekmiştir. İlgimi çeken alan da fiziğin anlaması en zor, en teorik alanlarından biri herhalde :D O yüzden böyle bir konunun kuantum ile birleştirilmesi gerçekten çok hoşuma gitti. Kitaba ayrı bir heyecan katmıştı bence.

Eminim şu arka kapak yazısı herkesin ilgisini çekmiştir. Bir de böyle fizik falan seviyorsanız bu kitap sizin için tadından yenmez :D O yüzden bir göz atmanızı tavsiye ediyorum. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Kurguyu çok beğendim. 


Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Sürükleyiciydi. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çeviride bir sıkıntı yoktu. 

Orijinal isim (%10): 3/5
Süperpozisyon daha iyi sanki :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapağında çok bir olay yok, ortalama :D

Final puanı: 4,25

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder