2 Temmuz 2016 Cumartesi

Yörünge

Kitap Adı: Yörünge
Özgün Adı: Gravity
Kitap Yazarı: Tess Gerritsen
Çeviren: Cumhur Mısırlıoğlu
Yayınevi: Martı
Sayfa Sayısı: 511
Baskı Yılı: 2015


Kitaptaki karakterin adı niye Emma Watson, başka isim mi kalmadı diye söylenip duruyordum :D Ama şimdi baktım da, kitabın çıkış tarihi 1990. Emma Watson'ın doğum tarihi de 1990. O yüzden Tess'in bir suçu yokmuş :D

Tess'i genelde tıbbi gerilimlerle tanırız, o yüzden bu kitap farklı bir deneyim oldu. Bir uzay gerilimi! Tess'in o tıbbi detaylarını çok sevdiğim için bu kitapla ilgili endişelerim vardı, beğenmem diye düşünüyordum. Ama Tess tabii ki doktorluğunu bu kitapta da konuşturmuş. Uzay yolculuğu, tıp, dünya dışı yaşam formları. Bu kitapta aradığım her şey var! :D



Emma Watson'ın da içinde bulunduğu astronot ekibi uzaya gidiyor işte. Yanlarında da bir çok devlet ve özel kurumun finanse ettiği deneyler falan var. Fareler, hormon deneyler, bir sürü şey. Bir gün farelerden biri hasta oluyor. Sonra astronotlardan biri hasta oluyor. Sonra gerilim başlıyor :D

Okuması oldukça keyifliydi benim için. Dediğim gibi uzay yolculuklarını okumayı çok severim. Bir de işin içine gerilim girince tadından yenmiyor :D Tess okumayı da özlemişim gerçekten. 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Olayların arkasındaki şeye bayıldım :D 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Gayet akıcı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi.

Orijinal isim (%10): 0/5
Gravity yerçekimi demek, yörünge ne mana? :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Eh işte.


Final puanı: 4,05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder