16 Mart 2016 Çarşamba

Cinder (The Lunar Chronicles, #1)

Kitap Adı: Cinder
Özgün Adı: Cinder
Kitap Yazarı: Marissa Meyer

Çeviren: Deniz Arı
Yayınevi: Artemis
Sayfa Sayısı: 421
Baskı Yılı: 2016

Bu seri bir yıldan fazla zamandır okunuyor falan, epey popüler. Ama nedeninden tam emin olmayarak hiçbir zaman ilgimi çekmiyordu. Yani ne bileyim, hiç öyle ben de okuyayım falan demedim. Açıp internetten konularına bile bakmadım. Sonra bir gün birden aklıma düştü kitaplar ve dedim ki ben bunları fuardan alayım. Ama sonra fuarda Artemis olmadığı için alamadım. Ama sonra okuoku'nun kampanyasından bütün seriyi aldım :D Cinder, Scarlet, Cress ve Levana.

Bu kitapları okumak için bu kadar beklediğim için dünyanın en büyük aptallığını yapmış olabilirim. Çünkü Cinder HARİKAYDI! Gerçekten çok güzeldi. Bir kere kitapta robotlar ve sayborglar var. Nasıl sevmem ki?

Serinin çok orijinal ve güzel olan esas olayı şu. Çocukluktan beri bildiğimiz, binlerce kez dinlediğimiz masalları bambaşka bir dünyada yeniden işliyor. Bu kitapta Külkedisi masalı vardı örneğin. 


Cidden çok güzeldi. Benim için bazı kitaplar vardır, başına otururum ve sonra "oha ne ara 100 sayfa okudum ben!" derim. Bu kitap da kesinlikle öyleydi. Dün 200 sayfa falan okuyarak bitirdim. Çünkü hadi şurada bitireyim de yarın devam ederim diyemiyorsunuz :D

Hemen ikinci kitaba devam etmedim çünkü Winter henüz çıkmadı ve ben beklemek istemiyorum :D Yakın zamanda o da çıkarsa dört kitabı maraton gibi arka arkaya okuyup bir süre sadece bu dünyada kalmak istiyorum.

Bu kitapta Cinder'ı çok sevdim. İko'yu çok sevdim. Bilmiyorum çok güzeldi her şey. Gerizekalı Levana ile o ağzımı bozduracak Cinder'ın yasal vasisinden tiksindim tabii ki :D

Neyse, henüz serinin tamamını okumadım ama şimdiden güzel olacağına eminim. O yüzden bütün seriyi kesinlikle öneririm.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzel!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
İnanılmaz sürükleyiciydi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Bu da güzel. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Bu da :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak da güzel :D

Final puanı: 5




2 yorum:

  1. En kısa zamanda Scarlet'i okumalısın. O biraz daha durgun olabilir ama Cress çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
  2. En kısa zamanda Scarlet'i okumalısın. O biraz daha durgun olabilir ama Cress çok güzeldi :)

    YanıtlaSil