1 Eylül 2015 Salı

Amnezi (Altered, #1)

Her şeyi unutmaya zorladılar. Ama asla unutmayacaklar. 

Kitap Adı: Amnezi
Özgün Adı: Altered
Kitap Yazarı: Jennifer Rush
Çeviren: Kübra Bahar
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2015

Amnezi ilk çıktığından beri merak ettiğim ama kapağı kötü olduğu için almak istemediğim bir kitaptı. Kapakları niye böyle yapıyorlar bilmiyorum. Kapağı kötü olan kitapları alıp kütüphaneme koymak istemiyorum :D

Kitapta genetiği değiştirilmiş insanlarla yürütülen bir program var. Anna ve babası bu programı yürütüyor. Aslında daha çok babası ama Anna'da arasıra labaratuara girip çocuklarla sohbet ediyor, kan falan alıyor. Deneyde 4 erkek var: Cas, Nick, Sam ve Trev. Bu deneklerin fiziksel güçleri çok fazla, yaşlanmaları oldukça yavaşlatılmış.


Ben kitabı beğendim. Yani hem hareketli bir kitaptı hem de genetik falan ilginç şeyler var. Kitap ilerledikçe patlayan bombalar da güzeldi :D Aslında üzülmem lazım ama Anna'ya çok üzülemedim :D Kitaplardaki kadın karakterlerin ayran gönüllü olup buldukları her canlıya aşık olabilme potansiyeline uyuz oluyorum :D

Kitabın ismi neden Amnezi olarak seçilmiş bilmiyorum. Amnezi, travma ya da bazı hastalıklar yüzünden kişinin hafıza kaybına uğraması durumudur. Tamam kitapta denekler geçmişiyle ilgili bir şey hatırlamıyor ama Altered yani Değiştirilmiş ismi çok daha uygun. Her kitapta olduğu gibi yazar kendi yazdığı kitaba en uygun ismi seçmiş :D

Kitabı beğendim yani. O yüzden puanlamaya geçelim artık :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Çok üzerinde durulmasa da insan genetiğiyle oynama güzel konu. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Kitabı iki günde bitirdim, akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Çevirisiyle ilgili bir sorun yaşamadım. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Pegasus orijinal isim kullandığında kırmızı kar falan yağacak :D

Güzel kapak (%5): 1/5 
En başta dediğim gibi kapağı beğenmedim. Çıplak insan vücudu görsel malzeme olmamalı. 

Final puanı: 3.5


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder