2 Kasım 2014 Pazar

Yandaş (Divergent, #3)

Kitap Adı: Yandaş
Özgün Adı: Allegiant
Kitap Yazarı: Veronica Roth
Çeviren: Uğur Mehter
Yayınevi: Artemis Yayınları
Sayfa Sayısı: 528
Baskı Yılı: 2014


Tris Prior'ın bir zamanlar inandığı topluluk sistemi çöküşün eşiğinde. Bu nedenle Tris, yeni bir dünya keşfetme fırsatını tereddütsüz kabul ediyor. Çünkü Tobias'la birlikte çitlerin ötesinde yalanlardan, iç içe geçmiş ilişkilerden ve acı hatıralardan uzak, yeni bir hayat kurma şansı olabilir. Oysa Tris'in öğreneceği gerçekler, ardında bıraktıklarından çok daha tehlikeli. Bildiği her şey anlamını hızla yitirirken, Tris insanın karmaşık doğasını anlamak için savaşmak zorunda. Tabii cesaret, dostluk, fedakârlık ve aşk gibi imkânsız seçimlerle de karşı karşıya.

Kitap bitince şunu dedim: Vayy bee.

Uyumsuz serisinde başladığımız yerle bitirdiğimiz yer arasında o kadaar büyük bir fark var ki, sanki yıllardır bu serinin içindeyim. Son kitapta hikaye bambaşka bir şeye dönüştü. Kitap adeta farklı bir kitap oldu :D




Kitabı bir türlü sevemedim demiştim önceki yazımda. Artık sevdim. Kitap bitti ama böyle içimde bir şey kaldı sanki. Hiç beklemediğim bir sonla bitti ve şaşkınım. Bitti ama bir süre 'yok ya bence ben yanlış anladım, böyle bitmez bu' diye düşündüm. Okuduğum seri kitapların hiçbiri böyle bitmemişti ya, niye böyle bitti :D Yalnız bunun filmi müthiş olur. Eğer diğer kitap temelli filmler gibi berbat etmeden çekebilirlerse var ya efsane bir film olur. Ama izlemek için iki üç yıl beklememiz gerekiyor herhalde.

Spoiler vermemek için bahsedemiyorum ama üçüncü kitapta topluluk mevzusunun nereden çıktığına ilişkin öğrendiklerimizi çok sevdim. Bu kitap değişik ya :D Adeta bilimkurgunun içinde başka bir bilimkurgu okudum ben. 

Bu arada yazarın Tobias'la ilgili bir dörtlemesi varmış, onu keşfettim. Sanırım Türkçeye çevrilmemişler ama bir an önce alıp okumak istiyorum. Four serisi için tık tık

Bu yazımı bir alıntıyla -aslında iki alıntıyla- bitirmek istiyorum. Kitabı Tobias'ın şu cümleleriyle kapattık ve benim çok hoşuma gitti: 

Küçüklükten beri bildiğim bir şey var: Hayat hepimizi, her birimizi kırıyor. Hiçbirimiz hasardan kaçamıyoruz.
Ama şuanda öğrendiğim bir şey daha var: İyileşebiliriz. Birbirimizi iyileştirebiliriz.


Bir de yazardan bir alıntı yapıyor ve yazımı noktalıyorum:


Son bir kez söylemeden edemeyeceğim: Cesur olun.

Kitaba puanım: A+

1 yorum:

  1. Tobias karakterini çok iyi oluşturmuş yazar.Serideki favori karakterim oydu.Ben en çok 1.kitabı beğendim aslında.Yine de son kitapta olanlarla uyumsuz serisi diğer serilerden farklı olduğunu gösterdi.

    YanıtlaSil