5 Mayıs 2019 Pazar

Bakire

Kitap Adı: Bakire
Özgün Adı: The Virgin of Small Plains: A Novel of Suspense
Kitap Yazarı: Nancy Pickard
Çeviren: Ekrem Köksal

Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 312
Baskı Yılı: 2012


Bakire Sena'nın en çok sevdiği kitaplardan biri, sürekli önerip duruyor. Benim de belki 3-4 yıldır kitaplığımda bekliyordu. Öyle ne okusam diye düşünürken aklıma geldi, alıp okuyayım dedim. Ama okuyacağımı paylaştığımda Sena uyarmıştı, sen bu türü çok okuduğun için pek beğenmeyebilirsin diye :D

Small Plains adlı bir kasabada 17 yıl önce ölü bir genç kadın bulunuyor, tecavüze uğramış. Bu genç kadının kimliği tespit edilemiyor ve isimsiz bir mezar taşıyla gömülüyor. Yıllar boyunca da bir efsaneye dönüşüyor, hastaları iyileştirdiği falan gibi mucize söylentileri yayılıyor. 17 yıl sonra da o olay yaşanırken ergen olan Abby, bu genç kadının akıbetini ortaya çıkarmak, ona bir isim verebilmek için olayı tekrar araştırmaya başlıyor. Biz de 17 yıllık iki zaman arasında gidip gelerek neler olduğunu okuyoruz. 


Sena uyarısında haklıymış gerçekten. Aşırı vasat bir kitaptı benim için :D Çok hızlı okudum, iki günde falan bitirdim. Gerçekten çok akıcıydı. Ama okuyup bitirdikten sonra "eee?" dedim. Okumasaydım da olurdu yani :D Bu türe yeni başlayanlar için belki daha ilgi çekici olabilir ama ben o kadar iyi polisiyler, gizemli kurgular okudum ki bu kitap pek yakalayamadı beni :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Ehhh :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcılığına lafım yok :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.

Orijinal isim (%10): 2/5
Çok eksik ama doğru çeviri :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak fena değil. 

Final puanı: 3.1

1 yorum:

  1. Benimde listemde olan ama kararsız kaldığım kitaplardandı. Okumasam da olurmuş yani. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil