7 Mart 2019 Perşembe

Büyücü Loncası (Kara Büyücü, #1)

Kitap Adı: Büyücü Loncası
Özgün Adı: The Magicians' Guild
Kitap Yazarı: Trudi Canavan
Çeviren: Mert Dengiz

Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 440
Baskı Yılı: 2016


Büyü kurguları okumayı çok sevsem de okuduğum kitaplardan bir türlü istediğim keyfi alamıyordum. Sonunda aradığımı buldum sanırım :D Büyücü Loncası bu türde uzun zamandır okuduğum en iyi kitaplardan biri oldu benim için. 

Büyücü Loncası'ndaki büyücüler her yıl Arınma dedikleri bir şey yapıyorlar ve bunu yaparken büyüden bir kalkan oluşturuyorlar. Ancak halk bu durumdan hiç hoşlanmadığı için sürekli protestolar oluyor, taşlar falan atılıyor. Tabii bu taşların büyü kalkanını geçmesine imkan yok. Ancak Sonea'da birden çok öfkeleniyor, eline bir taş alıp fırlatıyor. Bu taş bir ışık çakmasıyla birlikte onlarca büyücünün kurduğu büyü kalkanını geçince herkes dehşete düşüyor.

Sonea bu şekilde büyü gücünü keşfediyor. Böyle kenar mahallelerden büyücü çıktığı hiç görülmedik bir şey olduğundan Büyücü Loncası Sonea'yı bulmaya çalışıyor hemen. Bir şekilde buluyorlar ve onu güçlerini kontrol etmeyi öğretmek adına loncaya alıyorlar.


Gerçekten hem sürükleyicilik açısından hem de kurulan büyü dünyası açısından çok iyi bir kitaptı. Büyücülerin kendi arasında yaptığı zihinsel iletişim ve gücün kontrol edilmesiyle ilgili sahneler çok güzel detaylarla tasarlanmıştı, okuması çok keyifliydi. 

Bu kitabı çok sevince hemen diğer iki kitabı da sipariş verdim. Gelir gelmez okumaya başlayacağım. Bu arada bu seri daha önce başka bir yayınevinden çevrilmiş ancak onlarda üçten fazla kitap var. Bazı yorumlarda kitapların bölündüğünü falan gördüm ama hiç anlayamadım. Bilen gören var mı? :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi!

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Okuması gerçekten keyifliydi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Bazı yerlerde yazım hataları gözüme takıldı. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Daha ne olsun :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapakların kendi arasındaki uyumunu da çok sevdim :D

Final puanı: 4.95

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder