18 Mayıs 2018 Cuma

Sorgu ve Yanıt (Chaos Walking, #2)

Kitap Adı: Sorgu ve Yanıt
Özgün Adı: The Ask and the Answer
Kitap Yazarı: Patrick Ness
Çeviren: Kerem Işık

Yayınevi: Delidolu
Sayfa Sayısı: 512
Baskı Yılı: 2014

Kaos Yürüyüşü serisi adım adım bir hayal kırıklığına dönüşecek sanırım benim için. Umut Bıçağı fena değildi ama bayılarak da okumamıştım. Dedim ki balangıç kitabıdır, ikinci kitapta güzelleşir. O yüzden çok bekletmeden Sorgu ve Yanıt'a başladım. Ama yok yani, beklentilerimi hiçbir şekilde karşılayamıyor yazar.

Serilerin ikinci kitaplarında ben genelde böyle hissederim aslında. Yazar ilk kitapta bize gösterdiği dünyadan kopar ve savaşa odaklanır. Bu yüzden ikinci kitaplar hep bir kargaşa hep bir koşuşturmacayla geçer. Bu kitap da tam olarak böyleydi. Ben dünyaya dair daha fazla detay görmek istiyorum ama yazar bir türlü göstermiyor :D



Cidden, aslında kitapta çok güzel detaylar var. Mesela şu düşünce okuma olayı. Bir virüsten bahsediliyor ama nereden gelmiş bu? Ve neden sadece erkekleri ve daha da önemlisi hayvanları etkilemiş? Hayvanların da erkekler gibi karşılıklı düşünce okuyabilmesi çok ilgimi çekiyor ama daha fazla şey göremiyorum. Ya da Mank ırkı, inanılmaz güzel bir detay ama asla bir şey öğrenemiyoruz. Ya da şu sürekli beklenen gemiler, nereden geliyorlar? Bu sorularım böyle sürer gider :D

Sonuç olarak, sevdiğim bir seri olarak anamıyorum Kaos Yürüyüşü'nü hala. Özellikle bu kitabı okurken inanılmaz sıkıldım, bir türlü bitmek bilmedi. Muhtemelen nasıl sonlandığını görmek için İnsan Denen Canavar'ı da okurum çok vakit kaybetmeden ama bu saatten sonra ne kadar toparlayabilir pek emin değilim. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Konunun çok güzel detayları var ama işlenmesini hiç sevemedim üzgünüm :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 1/5
Ç O K  S I K I L D I M :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi, bir sorun yok

Orijinal isim (%10): 5/5
Yaaani :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Çıkacak yeni kapaklar güzel ama bu eski kapaklar da güzel bence :D

Final puanı: 2,45

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder