19 Mayıs 2018 Cumartesi

Feminizm - Anlamak İçin Yedi Slogan

Kitap Adı: Feminizm - Anlamak İçin Yedi Slogan
Özgün Adı: Le Féminisme. En 7 Slogans et Citations
Kitap Yazarı: Anne-Charlotte Husson
Çeviren: Togla Üyken

Yayınevi: Karakarga
Sayfa Sayısı: 95
Baskı Yılı: 2018

Okumaktan büyüüük keyif aldığım feminist kitaplarım arasına bir yenisi daha eklendi! Ben bu kitabı Asena'dan görmüş ve o sıra yapmış olduğum alışverişe eklemiştim hemen. Bu kadar kısa bir çizgiroman olduğunu kitap geldikten sonra fark edince bir hayal kırıklığı yaşadım ama içi o kadar dolu dolu ki fazlasıyla tatmin etti beni.

Kitap feminizmin ilk ortaya çıkışıyla başlayarak tarihte yaşanan çeşitli olayları, feminizmin farklı alt gruplarını, önemli isimleri, feminizmin neyi nasıl savunduğunu, cinsiyet, toplumsal cinsiyet, LGBT gibi konuları içeriyor. 



İçeriğini cidden çok sevdim, bu kadar kısa bir karikatür kitabı ancak bu kadar doldurulabilirdi sanırım. Üstelik medyaya değinmiş olması da ayrıca memnun etti beni. Çünkü bugün hala kadın cinayetleri, tecavüzler, kadına yönelik her türlü şiddet, aşka kurban gitti, gözü dönen sevgili falan gibi saçmasapan eril mesajlarla yumuşatılmaya devam ediyor. 

Herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Neymiş bu feminizm, ne diyormuş falan gibi sorular için çok sade ve temiz bir dille yazılmış harika bir kaynak olmuş bence. Çocuklar için ne kadar uygun olur bilemedim, o yüzden bence alın okuyun, sonra da çocuğunuza kardeşinize, artık etrafınızda her kim varsa, uygun gördüğünüz kısımları anlatın. Biz ve bizden önceki nesiller korkunç toplumsal cinsiyet yargılarıyla büyümeye devam ediyor, belki gelecek nesiller için artık bu saçmalıkları ortadan kaldırabiliriz. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
İçerik olarak çok iyiydi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çizgiroman gibi zaten :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Direkt olmuş :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak da gayet güzel!

Final puanı: 5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder