25 Mayıs 2018 Cuma

Hayvan Yemek

Kitap Adı: Hayvan Yemek
Özgün Adı: Eating Animals
Kitap Yazarı: Jonathan Safran Foer
Çeviren: Garo Kargıcı

Yayınevi: Siren Yayınları
Sayfa Sayısı: 350
Baskı Yılı: 2015

Hayvan Yemek uzun zamandır kitaplığımda duruyordu ama bir türlü okuyamamıştım. Vejateryenlik konusu ne zamandır aklımdaydı aslında ama son zamanlarda yine gündemime geldi, o yüzden artık okuyayım dedim bu kitabı :D

Doğrusu tam olarak beklediğim gibi çıkmadı kitap, okudukça konusunu keşfedip şaşırmama sebep oldu. Yazar, uzun yıllar yaptığı araştırmalar sonucunda "sınai çiftlikler" konusundaki dehşet verici şeyleri açıklıyor. Sınai çiftlik dediği şey başta çok anlamlı değildi benim için, okudukça anladım. Et, süt, yumurta gibi ürünleri zincir şekilde, binlerce hayvandan elde eden o kocaman fabrikaları, çiftlikleri kastediyormuş.

Anlattığı şeyler gerçekten çok kötü. O kadar kötü ki gerçek olduğuna inanmak istemiyorsunuz. Hayvanlara yaşattıkları eziyetler, üretimin her aşamasındaki vahşet tek kelimeyle mide bulandırıcı. Okurken gerçekten iki yumurta, 100 gram et yiyeceğiz diye bu katliamları yapmaya değer mi diye düşünüyor insan. Verdiği bütün örnekler Amerika'dan tabii ama durumun Türkiye'de daha iyi olduğunu bir saniye bile düşünmedim.



Örneğin bir bölümde tavuklardan bahsediyor. Birçok ülkede tavukların kanı akıtılmadan önce şuursuz hale getirilmesi zorunluymuş. Bunun için elektroşok banyoları varmış. Bu bile yeterince korkunçken, elektroşoktan çıkan her tavuğun bilincinin kapanmadığı, sadece felç olduğu ve gözlerini hareket ettirebildiğinden bahsediliyor. Bu yüzden, tavukların birçoğu henüz bilinci açıkken boğazlarının kesildiği noktaya gidiyor. Burada kesim doğru yapılırsa atardamar kesiliyor ve hemen ölüyor. Ancak yazarın verilerine göre her yıl 180 milyon tavuk uygun olmayan şekilde kesildiği için yavaş yavaş kan akıtarak, acı çekerek ölüyor.

Bu sadece kısacık bir örnekti. Vicdanınız daha fazlasını okumaya elveriyorsa bu kitabı alın ve okuyun. Bana kalırsa bu kitabı her türlü alıp okuyun. Çünkü beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmek zorundayız. Bu kadar vahşet, karnımızı doyurmak için çok fazla.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Oldukça çarpıcıydı. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Bazı kısımlarda çok sıkıldım. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Direkt olmuş :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
İlgi çekici bir kapağı var bence.

Final puanı: 3,7

1 yorum:

  1. Hayvanlara acı çektirilmesi çok kötü bir olay. Doğru kesim ve beslenme teknikleri ile hayvansal eslenmeye karşı değilim ben. Ki protein sevmediğim halde.

    YanıtlaSil