30 Aralık 2016 Cuma

Kül Dağı'ndaki Kütüphane

Kitap Adı: Kül Dağı'ndaki Kütüphane
Özgün Adı: Library at Mount Char
Kitap Yazarı: Scott Hawkins
Çeviren: M. Boran Evren

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 408
Baskı Yılı: 2016


2016 yılının son kitabı aynı zamanda bu yılın en garip kitabı olabilir sanırım :D İthakiciğim beni çok şaşırtarak ve mutlu ederek henüz satışta olmayan bu kitabın düzeltilmemiş kopyasını bana ulaştırmıştı. Ben de gelince hiç bekletmeden okudum. 

Kitap hakikaten çok ilginç ve karışıktı. Henüz düzenlenmesi tamamlanmadığı için, yazım hataları ve bazı düzenleme hataları da vardı, o yüzden biraz daha karışıktı :D Konuyu nasıl anlatacağımı gereçkten bilmiyorum, şu kitabı okuyup da özetleyebilen çıkarsa cidden ödül falan verilmeli :D Şimdi ben de deneyeceğim :D

Bir kütüphane var. Bu kütüphanenin bir nevi sahibi, yöneticisi, kurucusu, adına her ne derseniz, bir adam var. "Baba" olarak biliniyor. Kütüphanede dil bilimi, sağlık, savaş sanatları gibi konuları içeren 12 katalog var ve bu kitaplarda da uçsuz bucaksız ilerleyen kitaplar var. Kitapların bazıları 30.000 yıllık, bazıları daha da eski. Çünkü baba da bu kadar eski aslında, tam olarak kaç yaşında olduğu bilinmiyor.

Baba, her katalog için kendine çırak gibi bir şey seçmiş ve her çırak kendi katalogunda usta. Örneğin, olayların büyük oranda etrafında döndüğü Carolyn, dil katalogunda ve onlarca, hatta belki de yüzlerce dil konuşabiliyor. Çırakların kendi kataloglarıyla ilgili başkalarına bilgi vermesi ve kendi katalogu dışında bir şeyler okuması da yasak.


İşte durum böyleyken, bir gün Baba ortadan kayboluyor ve çırakların da kütüphaneye girişini engelleyen bir şey ortaya çıkıyor. Bir tür manyetik kalkan gibi bir şey ama çok daha karmaşık olarak gösteriliyor kitapta. Çıraklar da işte babayı aramak için çabalıyolar ve biz de bunu okuyoruz.

Kitaptaki uzay-zaman düzlemi de bir garip. Hikaye bazen geçmişe falan dönüyor ama bunu net olarak anlayamıyorsunuz. Zaten kütüphanenin de farklı bir boyutta olduğunu söylüyor bize kitap. Bildiğimiz evren, hani Güneş sistemi, Samanyolu falan değil, bildiğimiz BÜTÜN EVREN, aslında kütüphanenin içinde.

Böyle işte. Kitabın içinde bunun gibi çok çok enteresan bir sürü detay var. Gerçekten okurken beynim yandı diyebilirim :D Kitabın arka kapağında kitapla ilgili bir yorum var ve bu bence kitabı harika bir şekilde özetliyor:

"Okuduğum en sıradışı fantastik kitap."

Eğer kitap ilginizi çektiyse, 20 Ocak'tan itibaren kitapçılarsa bulabilirsiniz.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Bana çok karmaşık geldi, epey kafam karıştı okurken :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Ortalamaydı bence akıcılık.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Bunu nasıl değerlendirsem bilemedim aslında, çünkü bu zaten düzeltilmemiş kopya :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Fena değil kapak.

Final puanı: 3,25

1 yorum:

  1. Bu kitabın yorumunu okumak için sabırsızlanıyordum bir nevi uzay zaman içinde bir kütüphane hayal ettim anlattıklarından sonra. Bayağı ilgimi çekti en kısa zamanda alıp okumak lazım 😊

    YanıtlaSil