22 Kasım 2015 Pazar

Zaman İpliği

Kitap Adı: Zaman İpliği
Özgün Adı: The Shock of the Fall
Kitap Yazarı: Nathan Filer
Çeviren: Murat Karlıdağ
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 320
Baskı Yılı: 2015


Size ne olduğunu anlatacağım çünkü ağabeyimi anlatmanın en iyi yolu bu. Adı Simon. Bence onu seveceksiniz ama birkaç sayfa sonra o ölmüş olacak. Ve bir daha asla eskisi gibi olmayacak.

Zaman İpliği... Garip bir kitaptı. Kitabı Matt'den okuyoruz. Kendi kitabını yazıyor. 9 yaşındayken abisine kaybetmiş ve bunun kendi suçu olduğunu düşünüyor. Bu kitabı da 19 yaşında yazıyor sanırım. Çok kötü bir hayatı var. 

Matt teşhisine sonlara doğru söylediği için spoiler olmasın diye ben de söylemeyeceğim. Ama kitabın gidişatından, Matt'in hikayesini anlatma tarzından bence ne olduğunu anlayabilirsiniz. Kitapla ilgili başka ne söyleyebileceğimi bilmiyorum. Kitap kötü değildi. Ama hayran oldum, çok etkilendim falan da diyemiyorum. 



Değişik bir şeyler okumak istiyorsanız, nasıl anlatayım bunu, dezavantajlı yerlerde yaşayan, kötü durumda olan birisini okumak isterseniz bu kitap tam sizlik. 

Bu arada kitabın formatını söylemeden geçemeyeceğim. Kitapta ara sıra çizimler var. Matt'in bahsettiği bazı şeylerin çizimleri. Bazen yazı stili de değişiyor. Mektup olduğunda ya da Matt'in daktiloyla yazdığı yerlerde farklı fontlar kullanılmış.Şimdi düşününce bunun Matt'in duygudurumuna göre değiştiği fikri geldi aklıma, ne kadar doğru bilemiyorum :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
İlginç bir konuydu gerçekten.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Argolar falan güzel çevrilmiş :D

Orijinal isim (%10): 0/5
Maalesef :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Güzel kapak ya. 

Final puanı: 3,65

2 yorum:

  1. Değişen yazı stili ve resimleri kitaplarda hep sevmişimdir :) Ama sanırım çok da beğenmemişsin.

    YanıtlaSil
  2. pek memnun olmamışsın gibi kitaptan ama teşekkürler :) bu arada bloğunu takipdeyim bende bekliyorum,sevgiler :)

    YanıtlaSil