19 Kasım 2015 Perşembe

Dokuz Gün

Kitap Adı: Dokuz Gün
Özgün Adı: Burnt Paper Sky
Kitap Yazarı: Gilly Macmillan
Çeviren: Murat Karlıdağ
Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 493
Baskı Yılı: 2015


Kitabı okurken yazının başına "Oh My God (bunu Friends'deki Janice'in sesiyle okuyun)" yazarım diye düşünmüştüm. Çünkü yazar kitabın başından itibaren sonda büyük bombalar patlayacak, çok şeyler olacak algısı veriyor. Ama ne yazık ki beklediğimi bulamadım :D

Kitabı iki kişiden okuyoruz. 8 yaşındaki oğlu kaybolan Rachel ve bu soruşturmayı yütüten polis Jim. Rachek ve oğlu Ben bir gün ormanda dolaşırken, Ben önden koşup salıncağa gitmek istiyor. Annesi de izin veriyor ve bir daha da çocuğu göremiyor.

Öncelikle kitabı okurken kaybolan bir çocuğun ülke çapında bu kadar ses getirmesine şaşırdım. Bütün polis teşkilatı ayağa kalkıyor, herkes bu çocuğu konuşuyor, bloglar falan açılıyor. Malum, Türkiye'de yaşıyoruz, her gün kaç çocuk kayboluyor? Ben en son böyle haber olan Pamir'i hatırlıyorum, ama o zamandan beri kaç çocuğun daha kaybolduğu belli mi? İnsan bu ülkede yaşayınca her yer böyle sanıyor :D



Öyle işte, kitapta aslında Ben'in aranma sürecini okuyoruz. Ara sıra kaçıncı günde olduğumuz hatırlatılıyor, kitabın adını zaten bu yüzden 9 gün yapmış yayınevi :D Yazar kitap için epey araştırma yapmış gibi, çünkü aralarda makalelerden, kitapçıklardan falan çocuk kaçırmayla ilgili alıntılar da var. Bunu sevdim.

Kitabın sonunda Ben'i kaçıran kişi hiç olamayacak biri çıkıyor evet ama bilmiyorum ben heyecanlanmadım. Kim olduğunu öğrenince "haa o muymuş ya?" falan deyip geçtim :D Başta yaratılan algı sebebiyle ben çok çok daha sansasyonel bir şeyler bekliyordum sanırım :D

Ama kitap akıcı gerçekten ve deli gibi merak ettiğim için dün yaklaşık 300 sayfa okuyarak kitabı bitirdim. Kitap güzeldi yani, öneririm.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok merak ettiğim için oldukça sürükleyiciydi.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 4/5
Bir sürü yazım hatası takıldı gözüme. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Lütfen Yabancı da "orijinal ismi kullanmama" akımına kapılmasın. 

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak çok güzel, ceket falan çok iyi. 

Final puanı: 4,1

3 yorum:

  1. Aaa tam benlik polisiye havası var para biriktirip almam lazım

    YanıtlaSil
  2. Aaa tam benlik polisiye havası var para biriktirip almam lazım

    YanıtlaSil
  3. Biri yorum yapsa da okuyup ona göre alsam diye bekliyordum :) Sanırım bir süre daha bekleyebilir ^^

    YanıtlaSil