23 Ocak 2015 Cuma

Golem ve Cin

Cin şansını bir daha denedi: "İnsan değilsin. Topraktan yapılmışsın." Kadının dudakları nihayet kıpırdadı. "Sen de ateşten yapılmışsın."

Kitabın Adı: Golme ve Cin
Özgün Adı: The Golem ve The Jinni
Kitap Yazarı: Helene Wecker
Çeviren: Can Yapalak
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 638
Baskı Yılı: 2014

Korkunç güçlere sahip bir büyücü tarafından, yalnızlık çeken bir adam için kilden yapılmış bir golem... Ve bin yıllık esaretinden uyanan bir cin... Bu iki olağanüstü varlığın yolları 1899 yılında New York'da kesişir.

Uzun süredir gerilim/korku falan benim klasik tarzımda okuduğum için biraz tür değiştirmek istedim ve Golem ve Cin'i okudum. Kitap gerçekten güzel. Çok güzel bir masal. Bir kere Golem'i çok sevdim. Golemler aslında bir sahibe bağlanan, emirlerini asla sorgulamayan, düşünemeyen hatta çoğunlukla konuşamayan kilden yapılma robotlar bir nevi. Ama bu Golem öyle değil.


Ayrıca Fetva'yı çok sevdim. Niye bilmiyorum ama sevdim :D Kitap boyunca farklı zamanlarda ve farklı yerlerde yaşamış bir sürü karakterle tanışıyorsunuz. Fetva da onlardan biri. Çölde yaşayan bir bedevi kızı. Niye bu kadar çok insan var derken kitabın sonlarına doğru bir bakıyorsunuz ki hepsinin hikayesi bir şekilde birleşiyor.

Sonuç olarak kitap tam okumalık :D Gerçekten okumanızı öneririm. Kitabın arka kapağında da yazıldığı gibi içinde kaybolacağınız büyülü bir masal...

Özgün konu ve kurgu (%35): 5/5
Daha önce hiç böyle bir şey okumadığınıza emin olabilirsiniz.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5 
Akıcılıkta da hiçbir problem yok

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Doğan Kitap genelde o normalden daha dar sıkıcı baskılar yapardı ama Golem ve Cin'de yapmamış, iyi olmuş :D

Orijinal isim (%10): 5/5 
Aynen çeviri!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Orijinal kapaktan daha iyi ama süper değil.

Final puanı: 4,95

5 yorum:

  1. Seni mimledim, belki bakmak istersin. :)
    http://kitapkaravani.blogspot.com.tr/2015/01/mim-11-smiley.html

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, sosyalmedyakafe'nin blog kesif etkinliginden geliyorum,tanıştığımıza sevindim...
    Sizi takibe aldım görüşmek üzere...
    http://gelincikzamanlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Kitap gerçekten bana bir şeyler katan bir kitaptı. Din konusundaki tartışmalar iki dinin birbiriyle karşılaştırması aslında özlerinin ne kadar benzer olduğunun sorgulanması gibi şeyler bir yana bunun arka planında verdiği kurgu olayların bağlantılandırılması kültürlerin iç içe geçirilmesi gerçekten başarılıydı. Büyüleyici bir masal mı cidden öyle. Ayrıca kitaptan yazımda da bahsettim.

    YanıtlaSil