21 Haziran 2014 Cumartesi

Yasaklı (The Books of Mortal, #1)

Genetikçiler 2005 yılında doğuştan gelen ve sonradan öğrenilen korku türlerini kontrol altında tutan geni keşfetti. Genetik açıdan varlığını sürdürmesine izin verilen tek duygu ise korkuydu. Sonra, 480 yıl boyunca mükemmel bir huzur hüküm sürdü. Ta ki bugüne kadar...

Kitap Adı: Yasaklı
Özgün Adı: Forbidden
Kitap Yazarı: Ted Dekker & Tosca Lee
Çevirmen: Özlem Gültekin
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 512
Baskı Yılı: 2013

Sonunda bitirdim tam 14 gündür okuduğum şu kitabı. Çok sarmadı ama ilgi çekici bir konusu olduğu için de bırakamadım, direndim ve bitirdim :D Aslında orijinal, güzel bir kurgu var ama nedense sarmadı beni. Çok mu böyle şeyler okudum ondan mı bilemiyorum ama filmi çekilirse gerçekten güzel bir şeyler çıkacaktır ortaya.



Evrim olarak adlandırdığımız şeyde, insanlığın temel duyguları kaybetmesi hiç de bir tekamül değildi, daha çok Lejyon olarak adlandırdığımız bir virüsün zayiatıydı. Dört yüz seksen yıl önce, Boş Yıl'da simyacılar tarafından dünyaya salındı. Kaderimizi simya belirledi, Yaratan değil ve yine böyle olacak.

Konumuz şu; Genetikçiler limbik sistemle oynayarak hayatta kalmak için şart olanlar haricindeki duyguları eleyen, insan DNA'sını değiştiren genetik kodlu bir patojen geliştirirler. Lejyon adındaki bu patojen sayesinde insanlar evrilmiş, korku hariç hiç bir duyguyu hissetmemeye başlamışlardır. "Duygu. Çok uzun bir süre önce unutulmuştu, hatta duygu kelimeleri önemsiz bir şey, desteksiz ve aciz bir değerden öte değildi artık. Umut. Kıskançlık. Nefret. Sevgi." Ve yalnız korku hisseden evrilmiş insanlar temelinde kurulmuş bir 'Düzen'... Yeni düzen altında dünya silahsızlaştırılımış, tüm sıradan insan ihtiyaçları -ilaç, yiyecek üretimi ve dağıtımı, güç- sosyalleştirilmişti. İşte bu düzen içinde yer almak istemeyen bir avuç kahramanın hikayesini okuyoruz kitap boyunca. Kahramanlarımız duyguları olmayanların aslında ölü olduklarını düşündükleri için bu düzene bir savaş başlatırlar ve olaylar olaylar :D 

Lejyon serbest bırakıldı ve artık onu durdurmanın bir yolu yok. İnsalık tarihinin gidişatı sonsuza dek değiştirildi. Her ne kadar damarlarından kan akıyor olsa da, Lejyon'la enfekte olanlar artık insan değil, korku dolu ölü bir ırk.

Kitabı okurken, aklıma takıldı acaba yazarlar ilgili patojen için neden Lejyon ismini seçmişler? Ben de biraz araştırdım, Lejyon ne demek ya da bir anlamı var mı diye. Latince askere alma, seçme anlamlarına gelen legere fiilinden türemiş legionis kelimesi Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu boyunca tüm Roma ordusunu ya da daha dar anlamda ağır piyadeleri kasteden temel askeri birlik demekmiş. Ayrıca Napoléon Bonaparte tarafından oluşturulmuş Légion d'honneur (Lejyon donör) şeklinde bir Fransız Nişanı da varmış. Neyse, ben hikaye ve kelimenin anlamı arasında bir bağ kuramadım. Birbirleriyle ilgili olmuş olsalardı, güzel bir ayrıntı olurdu ama olmadı.

Yasaklı, Tosca Lee ve Ted Dekker ortak yapımı Faniler Kitabı Serisi üçlemesinin ilk kitabıymış. Diğer iki kitabı okur muyum emin değilim açıkçası. Çok boş kalırsam ve hiç de okuyacak bir şey bulamazsam (ki sırada 30'dan fazla kitap olduğu için bu pek mümkün görünmüyor :D) belki alır okurum. 

Aslında ben Ted Dekker'dan Oyun (ya da orjinal adıyla Skin) kitabını okumuştum ve hayatımda okuduğum en mükemmel kitaplardan biriydi kesinlikle. Hayranlığımı anlatmaya kelime bulamıyorum. Ve şu an o kitabın kitaplığımda olmadığını fark ettim, kimdeyse geri getirsin çok kızgınım. En kısa zamanda alıp tekrar okuyacağım.

Bitirmeden önce kitapta hoşuma giden bir kısmı da paylaşmak istiyorum: Nefes nefese, birbirleriyle beslendiler, ikisi de ölüme yakınken birbirlerini bulan iki aç ruhtu ve onlara güç verebilecek tek yiyeceği keşfetmek üzereydiler.

Kitaba puanım: 6
Sırada random numaralandırma ile listelenen kitaplardan 'Yalan Söylediğimi Nasıl Anladın?' var. Herkese keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder