1 Haziran 2014 Pazar

Peter Pan Ölmeli (Dave Gurney, #4)

Kitap Adı: Peter Pan Ölmeli
Özgün Adı: Peter Pan Must Die
Yazar: John Verdon
Çevirmen: Enver Günsel
Yayınevi: Koridor Yayıncılık
Sayfa Sayısı: 528
Baskı Yılı: 2014

(Saniyeler önce verdiğim kararla artık yazılarımda kitap künyesi de paylaşmaya karar verdim :D)


Peter Pan Ölmeli; Aklından Bir Sayı Tut, Gözlerini Sımsıkı Kapat ve Şeytanı Uyandırma kitaplarının yazarı John Verdon'ın dördüncü kitabı. 

O temel soruyu kafasının içinde birkaç kez tekrarladı. Carl Spalter'ı öldürmenin zor, imkansız gibi görünen tarafı neydi? Hangi zorluğu onu imkansız hale getiriyordu? 
Sonra durduğu yerde kendini tutamadı ve güldü. Çünkü cevap çok basitti. 

Öncelikle şöyle başlayalım. John Verdon'ın şimdiye dek yazdığı en şaşırtıcı kitap falan değil. Bana göre Aklından Bir Sayı Tut'un yanından bile geçemez. 

John Verdon'a kesinlikle hayranım. Aklından Bir Sayı Tut gibi efsane ötesi bir kitaptan sonra kesinlikle 'öldükten sonra beyni korunması gereken yazar' ünvanını benden aldı :D (Ki bu ünvanı sadece Dan Brown'a vermiştim) Ama bu romanı diğerleri kadar çok çok beğendiğimi söyleyemem. Hikaye güzel, yaratıcı, aksiyon dolu ama sanki tam olmamış.

Kitabın bitmesine daha 200 sayfadan çok varken katilimiz Peter Pan'ın kim olduğu ortaya çıktı ve okurken daha bundan sonra ne anlatabilir ki diye düşündüm. (Bu arada hakkını vermek lazım, katil tahminlerimin hiç biri tutmadı :D) Ama son 100 sayfaya girerken yine de aksiyonu yakaladı diyebiliriz. Son sayfaları okurken artık bitsin diye düşündüm. Hem iyi hem de kötü anlamda. Evet sonunda nasıl bir şey çıkacak diye merak ettim ama bitse de başka bir şey okusak diye de düşündüm açıkçası :D 

Ama John Verdon'ın tarzını çok seviyorum. Yani 8-10 sayfalık bölümlerden oluşan kitaplar benim favorimdir ve o da böyle yazdığı için okuması daha keyifli oluyor.

Bu arada söylemeden edemeyeceğim, yabancı kitaplarda İstanbul, Türkiye falan bizden bir şeyler görünce çok mutlu olanlardanım :D Bu kitapta da ufak bir bölümde Ankara'dan bir arkadaşın yardımı alındı, görünce çok sevindim :D 

Kitabımıza 7 verirken, final haftasına giriyor olmama ve toplamda 13 tane sınavım olmasına rağmen tabii ki okumaya ara vermiyor ve uzuun zamandır okumadığım bir Ahmet Ümit romanıyla devam ediyorum.

Herkese keyifli okumalar... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder