24 Haziran 2019 Pazartesi

Endgame: Oyun Kuralları (Endgame, #3)

Kitap Adı: Endgame: Oyun Kuralları
Özgün Adı: Endgame: Rules of the Game
Kitap Yazarı: James Frey & Nils Johnson Shelton
Çeviren: Uğur Mehter
Yayınevi: Pena Yayınları
Sayfa Sayısı: 383
Baskı Yılı: 2017


Endgame serisini de sonunda bitirmiş oldum. Kitap elimde çok uzadı, bir türlü okuyamadım falan derken bu sabah bitiriverdim. İlk kitabı okurken yaşadığım o büyük heyecanı ve herkese ballandıra ballandıra anlatma isteğimi kaybettiğim için üzgünüm biraz. Okumaktan çok keyif aldığım o çizgisinden saptı seri benim için.

Ayrıca bu kitabı okurken de epey şaşırdım, çünkü yazar çatır çatır herkesi öldürdü :D Kazanmasını beklediğim oyuncu pat diye iki saniyede öldü, bir süre anlayamadım ne olduğunu tekrar okudum falan :D Galiba ilk kitabın yorumunda söylemiştim, ben kurgularda koşuşturmacayı çok sevmiyorum. Özellikle serilerin ikinci kitaplarında olur bu, olaylar iyice kızışmıştır ve karakterler sürekli bir yerden bir yere gider, kaçar kovalanır, sürekli birileriyle çatışır. Bu gidişat benim hoşuma gitmiyor, okurken çok sıkılıyorum. 


Bu seride de maalesef öyle oldu. Hadi ikinci kitap öyle gitti tamam ama üçüncü kitap da o kadar yoğundu, o kadar fazla şey oldu ki şaştım kaldım. Kitabın son sahnesinde falan olmasını beklediğim olaylar kitabın ortasında oldu, bir garip ilerledi her şey. 

Ama yine de özellikle ilk kitabı ÇOK FAZLA sevdiğim için size de önerebileceğim bir seri Endgame. Benim sevmeme sebeplerim de çok kişisel görebileceğiniz üzere, yoksa kitaplar kötü diyemem asla. Böyle temposu asla düşmeyen, bol olaylı yüksek tempolu kurgular okumayı seviyorsanız ideal bir öneri olabilir bu kitaplar. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ehh işte :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Sıkıldığımı kabul etmeliyim :D Birinci kitabın akıcılığı asla devam kitaplarında yoktu. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Orijinal isim!

Güzel kapak (%5): 3/5 
Sarı ve kırmızı kapaktan sonra siyah pek olmamış bence :D

Final puanı: 3.3

1 yorum:

  1. Cinayet kitaplarını hiç sevmem ancak bilgilendirme için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil