2 Kasım 2018 Cuma

Roverandom

Kitap Adı: Roverandom
Özgün Adı: Roverandom
Kitap Yazarı: J.R.R. Tolkien
Çeviren: Niran Elçi

Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 184
Baskı Yılı: 2017

Tolkien benim pek yakın hissedemediğim yazarlardan biri. Üç dört yıl önce Yüzüklerin Efendisi'ni okuma girişiminde bulunmuş ama çok sıkılıp bırakmıştım. O zamandan beri de başka bir kitabını okumadım. Ama Roverandom'ın Tolkien'in oğluna yazdığı bir masal olduğunu öğrendiğimden beri merak ediyordum. 

Kitap, Rover adındaki bir köpeğin bir sihirbaz tarafından oyuncağa dönüştürülmesi ve sonra başından geçenleri anlatıyor bize. Tolkien'in oğlu oyuncak köpeğini kaybettikten sonra çok üzüldüğü için onu teselli edebilmek adına anlatmaya başlamış bu masalı Tolkien. Sonra birçok kez düzenlemeden geçmiş, geliştirilmiş ve en sonunda yayınlanmış.


Güzel bir hikayeydi evet ama hayran oldum, bayılım da diyemem. Ama kurgudan öte, bir babanın çocuğu için böyle bir şey yapması kesinlikle hayran olunası. Düşünsenize babanız koskoca Tolkien ve sırf siz oyuncağınızı kaybettiniz diye size özel bir hikaye yazıyor! 

Sonuç olarak çocuğunuzu, küçük kardeşinizi falan alıp birkaç akşam uykudan önce birlikte okunabilecek tatlı bir kitap olmuş bence. Bir yetişkin olarak size de okumanız için öneririm tabii :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Gayet akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim. 

Orijinal isim (%10): 5/5
E bir zahmet :D

Güzel kapak (%5): 4/5 
Kapak güzel ya :D 

Final puanı: 4,15

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder