19 Ekim 2018 Cuma

Merhametli Ölüm (Mercy Kilpatrick, #1)

Kitap Adı: Merhametli Ölüm
Özgün Adı: A Merciful Death
Kitap Yazarı: Kendra Elliot
Çeviren: Zeynep Eski

Yayınevi: Salon Yayınları
Sayfa Sayısı: 416
Baskı Yılı: 2018

Merhametli Ölüm elime geçeli birkaç ay oluyor herhalde ama bir türlü okuyamamıştım. Okuyan insanların genel olarak iyi yorumlar yaptığını görünce bu ayki okuma listeme aldım. 

Olaylar seriye adını veren FBI ajanı Mercy Kilpatrick'in etrafında dönüyor. 17-18 yaşlarında ailesiyle büyük bir tartışma yaşamış ve kasabadan ayrılmış. O günden beri de hiç geri dönmemiş. Ancak kasabada bir cinayet işleniyor ve incelemesi için de Mercy görevlendiriliyor. Böylece yıllar sonra ailesinin kasabasına geri dönüyor. Hem cinayeti araştırıyor, hem de kendi geçmişinden bazı şeylerle yüzleşiyor.

Ben polisiye romanlarda katilin burnumuza kadar girdiği ama onun orada olduğunu sonradan parçaları birleştirerek farkına vardığımız kurguları daha çok seviyorum. Bu kitap bu anlamda beklentimi hiç karşılayamadı maalesef. Katil çok kel alaka biriydi ve cinayet motivasyonu da hiç tatmin edici değildi. Ne alaka, bunun için adam mı öldürülür falan dedim :D


Ayrıca kitabın adının niye Merhametli Ölüm olduğunu da asla anlayamadım. Ana karakterin adı Mercy olduğu için mi kitabın adı Merciful Death? Hayır, lütfen yazar böyle saçma bir kelime oyunu yapmış olmasın lütfen :D

Sonuç olarak, kitabı ancak idare eder bulduğumu söyleyebilirim. Polisiye cinayet türünde enfes kurgular okuduktan sonra bu kitabın benim açımdan çok şansı olamadı maalesef :D Ama siz bu türe yeni başlayanlardansanız sıkılmadan okuyabileceğinizi söyleyebilirim yine de. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ehhh.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Katilin kim olduğunu merak ettim doğrusu.  

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Adını anlamasam da en azından doğru çeviri :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Fena değil. 

Final puanı: 3,3

2 yorum:

  1. Acaba çok kitap okumaktan artık kolay beğenemiyor muyuz diye düşünüyorum bazen. paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil