11 Ekim 2018 Perşembe

Kodeks 632 (Tomás Noronha, #1)

Kitap Adı: Kodeks 632
Özgün Adı: Codex 632
Kitap Yazarı: José Rodrigues dos Santos
Çeviren: Mansur Gülbeyaz
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 391
Baskı Yılı: 2016

Bu seriyi uzun zamandır merak ediyordum, en sonunda Kitapyurdu'nun büyük indirimiyle aldım :D Ama bir gariplik var, Pegasus kitapları Goodreads'de gözüken sıraya göre çıkartmamış. Karışık şekilde basılmış kitaplar :D Ama çok da önemli değil muhtemelen, ortak karakterli farklı kurgular var anladığım kadarıyla.

Kodeks 632, Kristof Kolomb ile alakalı. Kolomb'un gerçek kimliğini, aslında nereli olduğunu konu alıyor. Bu aslında yüzlerce yıldır tartışılan bir konuymuş. Hatta tarihçiler arasında gerçek adının Kristof Kolomb olmadığı konusunda da büyük bir görüş birliği bile varmış. Kitap boyunca da bir Tomás Noronha'nın Kolomb hakkında yüzyıllardır saklanan gerçekleri açığa çıkarmasını takip ediyoruz.

Yazar bir yerde, Kolomb'un İsa'dan sonra en çok etki yaratan insan olduğuyla ilgili bir şey söylüyordu. Kolomb'un kendi yazdığı kayıp günlüklerden bahsederken de o günlüklerin bulunmasından daha sansasyonel tek şeyin İsa'nın bizzat kendi eliyle imzaladığı bir metnin bulunması olabileceğini söylüyor. Ben Kolomb'un tarihte bu kadar devasa öneme sahip biri olduğunu bilmiyordum :D


Kitap iyi güzel ama bir yazarın bana bu kadar başka birini anımsatması hiç hoş değil. Dan Brown'ın bu kurguda bir sürü kitabı var zaten. Hayır yani, baş karakter bile aynı. Tomás Noronha üniversitede ders veren bir kriptoloji profesörü. Robert Langdon'da simgebilim profesörüydü zaten :D 

Tamam konu güzel, sürükleyici. Şifreler, yüzlerce yıldır saklanan sırlar falan. Benim okumaya bayıldığım kurgular. Ama yazar hiç kusura bakmasın, bu Dan Brown'ın tarzı. Ondan sonra beş yüz tane yazar da çıksa hepsi Dan Brown'ın gölgesinde özgün bir eser ortaya koyamayarak kalacak benim için.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı ya :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
E bir zahmet :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Fena değil :D

Final puanı: 4,1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder