16 Eylül 2018 Pazar

Genç Elitler (The Young Elites, #1)

Kitap Adı: Genç Elitler
Özgün Adı: The Young Elites
Kitap Yazarı: Marie Lu
Çeviren: Özge Nur Küskün

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 368
Baskı Yılı: 2016

Genç Elitler'i Irmak'ın zoruyla almıştım bir milyon yıl önce falan :D Öylece kitaplığımda duruyordu. Sonra da Burak'ta görünce birden canım okumak istedi ve sonunda okumuş bulundum :D

Kitap büyük bir kanlı humma salgınından sonrasını anlatıyor. Bu hastalık insanların vücüdunda bazı izler bırakmış. Böyle hastalıktan izler taşıyanlara "malfetto" diyorlar. Malfettolardan bazılarına da hastalık bazı özel güçler vermiş. Hiç yoktan ateş yakabiliyorlar, rüzgarı kontrol edebiliyorlar falan. Bu özel güçlü malfettolar kendilerine Genç Elitler demişler, krallığa karşı savaşıyorlar. Çünkü krallık onları lanetli ilan etmiş, ölmelerini istiyor.


Bizim ana karakterimiz Adelina da özel güçlü bir malfetto. Kendisi halüsinasyonlar yaratabiliyor. Kendisine sürekli eziyet eden babasından kaçarken keşfediyor gücünü ilk kez ve sonra da yolu Genç Elitler ile kesişiyor. 

Kitabı okuduğum süre boyunca biraz duygusuz kaldım galiba. Konu güzeldi, hastalık ve sonrasında özel güç meselesi gayet iyi bence. Ama bilmiyorum, hiçbir yerde heyecanlanmadım. Kitap bittiğinde kapağı kapadım ve boşluğa kocaman bir "eeeeeee?" sorusu bıraktım :D Yalan söylemeyeyim, devamını birazcık merak ediyorum. Ama asla hemen okumalıyım, harika bitti inanamıyorum falan gibi hissetmedim. Kitabı 3 günde dümdüz okudum ve bitti. O kadar benim için :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Fena değildi :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 2/5
Okurken sıkılmadım. Hatta gayet akıcı diyebilirim ama heyecanlanmadım da :D Akıcıydı ama sürükleyici değildi özetle :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Olmuş olmuş :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Ehhhh :D
Final puanı: 3,3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder