7 Ağustos 2018 Salı

Sumerli Ludingirra

Kitap Adı: Sumerli Ludingirra
Kitap Yazarı: Muazzez İlmiye Çığ
Yayınevi: Kaynak Yayınları

Sayfa Sayısı: 152
Baskı Yılı: 1996


Muazzez İlmiye Çığ, Asi Kızlar Bilge Kadınlar kitabında adını gördüğüm önemli kadınlardan biriydi. Daha sonra kitaplarımı karıştırırken ona ait bir kitap olduğunu gördüm :D Böyle eski uygarlıklara da merakım olduğu için çok bekletmeden okudum kitabı.

Ludingirra Sümerliler döneminde yaşamış bir şair. Oldukça önemli birisi, çünkü o zamandan adı bilinen yalnızca üç şairden biri kendisi. Yazar da yıllarca Sümerliler üzerine çalışmış ve kazılar sırasında Ludingirra'nın hayatını kaleme aldığı 23 tablet bulmuş. O tabletlerde anlatılan olayları, biraz içlerini doldurarak kurgulamış ve ortaya böyle bir kitap çıkarmış.


Kitabın kapağındaki "geçmişe dönük bilimkurgu" ifadesi oldukça heyecanlandırmıştı beni ve sanırım beklentimi de yükseltmişti. Hal böyle olunca çok tatmin olamadım kitaptan. Dört bin yıl önce yaşamış insanları okumak tabii ki ilginç ama hiç sıkılmadım desem yalan olur. Yine de tarihe ve antik uygarlıklara ilgiliyseniz benden daha fazla sevebilirsiniz bu kitabı. Ben de bir ara denk gelip alabilirsem diğer kitaplarından bazılarını okumak istiyorum :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 3/5
İdare ederdi.  

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 2/5
Okurken sıkıldığımı göz ardı edemem :D

Baskı kalitesi (%5): 3/5
Fazlaca yazım hatası vardı. 

Güzel kapak (%5): 3/5
Ehhh :D


Final puanı: 2,5

1 yorum:

  1. Öğrenciliğimde çok radyo dinlediğimden bir programda bilinen en eski kadın şair diye duymuştum Sümerli şair Enheduanna'yı.

    ismi. Adını hatırlamakta zorlanırım bazen, sık kullanılan bir bilgi olmadığından; ama Sümerli kısmını hiç unutmam :)

    Bu kitabı da sizden duymuş oldum. Meraklıyım böylesi alanlara. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil