23 Ağustos 2018 Perşembe

Olasılıksız

Kitap Adı: Olasılıksız
Özgün Adı: Improbable
Kitap Yazarı: Adam Fawer
Çeviren: Ayşe Şirin Okyayuz Yener
Yayınevi: April
Sayfa Sayısı: 470
Baskı Yılı: 2006

Bu aralar böyle eskiden okuyup da çok sevdiğim kitapları okumaya başladım. Önce Göçebe şimdi de Olasılıksız. 10 yıl önce falan okumuştum sanırım bu kitabı ve tek kelimeyle büyülenmiştim! Şimdi de aynı keyifle aynı heyecanla bir kez daha okumuş oldum.

Olasılıksız size şans diye bir şeyin olmadığını söylüyor aslında. Her şeyin bir sebebi olduğundan, olayların birbirlerini etkileyerek tesadüf gibi görünen bir şeyi bile planlı bir hareketle ortaya çıkardığından bahsediyor. Kitabın bir yerinde karakterin anlattığı para örneğine bayıldım şahsen. Diyor ki, yazı tura attığımızda eğer tüm faktörleri bilirsek yazı mı tura mı geleceğini kesin bir doğrulukla hesaplayabiliriz. Yani kolumuzun açısını, paraya uyguladığımız kuvveti, paranın alaşımındaki maddelerin oranlarını, rüzgarın etkisini, yerçekim kuvvetini... Her şeyi bildiğimizde sonucu hesaplamak çocuk oyuncağı. 


Fakat, basit bir yazı tura meselesinde bile etki eden binlerce faktör olabilecekken her şeyi hesaplayabilmemiz olasılıksız. Ama tabii, kitaba göre hiçbir şey olasılıksız değildir :D Bir anda her şeyi görebildiğinizi düşünün. Zihniniz saniyeler içinde bütün olasılıkları hesaplayabiliyor. Yoldan karşıya geçmeniz için bile olası bütün ihtimalleri görüyor ve ona göre adım atıyorsunuz. Bu halde yalnızca şimdi değil, gelecek de önünüze serilir. Bütün olasılıkları bilirseniz gelecekte neler olacağını da öğrenmiş olursunuz zaten.

Bunları yazarken heyecanımı görebilseydiniz keşke. Çünkü bu kitabı ÇOK SEVİYORUM. Çok çok çok çok çok seviyorum. Hala okumamış olmanız pek OLASI değil ama yine de ilk kez bu kitapla karşılaşıyorsanız hemen okumanızı ŞİDDETLE tavsiye ediyorum :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Okurken çok keyif aldım!

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi.

Orijinal isim (%10): 5/5
Tam puan vermemek için hiçbir sebep yok :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapak harika değil ama bu kadar da vicdansız olmayacağım :D

Final puanı: 5

1 yorum:

  1. Olasılıksız da Empati de harikaydı ama Oz'a verdiğim paraya cidden acıdım... :S

    YanıtlaSil