1 Temmuz 2018 Pazar

Uykulu Kuytu Söylencesi

Kitap Adı: Uykulu Kuytu Söylencesi
Özgün Adı: Legend of Sleepy Hallow and Selected Stories
Kitap Yazarı: Washington Irving
Çeviren: Nagihan Çakır

Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 120
Baskı Yılı: 2018

İthaki Yayınları, bir süre önce Karanlık Kitaplık adında bir kitap dizi çıkarmaya başladı. Ben de görür görmez hayran oldum ve bu diziyi takip etmeye başladım. Uykulu Kuytu Söylencesi de bu dizinin ikinci kitabı sanırım. 

Geçenlerde hızlıca okuyabileceğim bir şey ararken elime aldım kitabı. Yazarla da yeni tanışıyorum, daha önce adını bile duymamıştım doğrusu :D Kitap, kendisine adını veren Uykulu Kuytu Söylencesi'ne ek olarak 6 öykü daha barındırıyor. Ama gelin görün ki 7 öykünün hiçbirinden en ufak bir keyif bile alamadım. Okurken inanılmaz sıkıldım, kitabın vermesi gereken o gerginliği, o gotik havayı falan asla hissedemedim. Öykülerin hiçbiri kılımı bile kıpırdatamadı.



120 sayfalık kısacık bir öykü kitabı, o yüzden söyleyecek daha fazla bir şey bulamıyorum. Ama Karanlık Kitap dizisini inanılmaz bir merakla takip etmeye devam edeceğim. Şu an elimde olmayan bir kitap daha var. Biraz daha çoğaldığında toplu almayı düşünüyorum :D Hem bu kitaba hem de genel olarak seriye bakmanızı tavsiye ederim. Gotik edebiyat seviyorsanız bu kitabı da benden daha fazla sevebilirsiniz belki :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Yazar gotik edebiyatın önemli isimlerinden biri olarak geçiyor, kurgusunu değerlendirmek haddime değil ama okurken hissettiklerime göre puan veriyorum :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 1/5
Sıkıntıdan öldüğüm için düşük vereceğim, üzgünüm :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 4/5
Selected Stories'den puan kıracak kadar takıntılıyım bu konuda :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Kapak güzel, dizi olarak da harika duracaklar bir arada :D

Final puanı: 2,05

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder