14 Temmuz 2018 Cumartesi

Altın Çocuk

Kitap Adı: Altın Çocuk
Özgün Adı: Best Boy
Kitap Yazarı: Eli Gottlieb
Çeviren: Sema Karagül Avcıl

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 232
Baskı Yılı: 2018

New York Times Editör Seçkisi, People Magazine Haftanın Kitabı, Washington Post 2015 Onur Ödülü, Library Journal 2015'in En İyi On Kitabı Seçkisi, Bookpage 2015'in En iyi Beş Kitabı Seçkisi... Bunlar kitabın aldığı ödüller, kitap seçkileri falan. Bunu paylaşıyorum çünkü, kitapla ilgili yorumumu okurken bunları göz önünde bulundurmanızı isteyeceğim :D

Kitapta ellili yaşlarda bir adam var, Todd. Kendisi otizmli. 11 yaşından beri Payton Yaşam Merkezi'nde kalıyor. Oranın en deneyimlisi olması, kurallara hep uyması falan gibi sebeplerle Altın Çocuk olarak da anılıyor. Todd yeni gelen bakıcıyla bazı sorunlar yaşıyor, yeni gelen bir hastayla yakınlaşıyor falan. Biz de bunu okuyoruz.



Normalde bu tür hikayaler bana çok dokunur ama bu kitaptan hiç etkilenemedim. Aşırı dümdüz okudum yani kitabı :D Bunda biraz öncesinde okuduğum kitabın çok uzaması ve canımı sıkması da etken oldu sanırım. Ama başka bir zaman da okusaydım yine çok sevmezdim gibi geliyor bana. 

Özetle, hakkında hiçbir şey hissedemediğim ve öylece okuyup geçtiğim bir kitap oldu maalesef Altın Çocuk. Ama yazının başında da belirttiğim gibi ödülleri var. En iyi beş kitap falan seçilmiş. Dolayısıyla ön yargıyla yaklaşmanızı istemem, bir şans verebilirsiniz :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Yaaaaaaani :D

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Okurken sıkıldım ama çok uzun olmadığı için çabuk da okunuyordu :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Üzgünüm :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak da aşırı ortalama değil mi ya :D

Final puanı: 2,65

1 yorum: