6 Nisan 2018 Cuma

Karanlık Madde

Kitap Adı: Karanlık Madde
Özgün Adı: Dark Matter
Kitap Yazarı: Blake Crouch
Çeviren: Begüm Kovulmaz

Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 368
Baskı Yılı: 2018

Karanlık Madde biraz şans eseri elime geçti aslında, daha önce hiçbir yerde görmemiştim kitabı. Fakat iyi ki de elime geçmiş diyebilirin, çünkü çok keyif aldım kitaptan.

Jason Dessen bir fizikçi. Bir üniversitede derslere giriyor. Fakat yıllar önce gençliğinde tasarladığı bir projesi var. Bir maddeyi süperpoze durumunda gözleyebileceği bir ortam yaratmak. Ama koşullar farklı gelişince bu projeyi hiçbir zaman hayata geçiremiyor ve yoluna öğretmen olarak devam ediyor.

Bir gün, bir adam tarafından kaçırılıp bayıltılıyor. Uyandığında kendini bulduğu yer çok garip. Karısı artık karısı değil. Bir oğlu yok. Ve uyandığı bu dünyada yıllar önceki projesini gerçekleştirip büyük bir üne kavuşmuş.



Benim ilgi ve yeteneklerim ilginç bir şekilde tutarsız oluyor çoğu zaman. Fizik bunun en büyük örneklerinden biri. Asla yeteneğim yok, ama öyle böyle değil ilkokul seviyesinde dahi fizik bilgim yok :D Ama inanılmaz ilgi duyuyorum. Kuantum fiziği olsun, çoklu evrenler olsun... Bana bunlarla gelin, deli gibi okuyayım :D Dolayısıyla bu kitabı okumaktan büyük keyif aldım çünkü çok sürükleyici bir çoklu evren kurgusu sunuyor bize. 

Böyle şeyler okumayı seviyorsanız bu kitaba mutlaka göz atmanızı tavsiye ediyorum. Gerçekten çok akıcı, kendini heyecanla okutan bir kurgusu vardı kitabın bence. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çok merakla okudum :D 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim.  

Orijinal isim (%10): 5/5
Temiz çeviri :D

Güzel kapak (%5): 4/5
Yaaani :D
Final puanı: 4,95

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder