13 Mart 2018 Salı

Replika (Replica, #1)

Kitap Adı: Replika
Özgün Adı: Replica
Kitap Yazarı: Lauren Oliver
Çeviren: Selma Altıntaş Bursalıoğlu

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 504
Baskı Yılı: 2018

Replika'yı çok uzun zamandır merak ediyordum, neredeyse çıkar çıkmaz da aldım zaten Ankara Kitap Fuarı'ndan. Konusuyla falan çok ilgimi çekiyordu.

Kitap iki taraflı. Bir tarafında Haven Enstitüsü denen bir tür merkezde hayatını geçiren Lyra'yı, diğer tarafta ise babası bir şekilde Haven Enstitüsü ile bağlantılı Gemma'yı okuyoruz. Lyra bir replika ya da daha anlaşılır haliyle bir klon. Haven Enstitüsü'nde kendisi gibi düzinelerce klon üretiliyor. Ancak buradaki çalışmalar sır gibi saklanıyor herkesten. Gemma da bir şeyler öğrenmeye başlayınca Haven Enstitüsü'ne ulaşmaya çalışıyor.

Fakat enstitüde bir yangın çıkıyor ve her şey ve neredeyse herkes yanıyor. Sadece Lyra ve erkek klonlardan biri kurtuluyor. Sonra da yolları Gemma ve bu enstitüyle ilgili komplo haberleri yazan arkadaşıyla kesişiyor.



Çok emin değilim ama kitap sanki istediğiniz taraftan okuyabilirsiniz şeklinde sunuluyordu. Ama ben önce Lyra'yı sonra Gemma'yı okudum ve böyle olması gerektiğini de düşünüyorum. Çünkü Lyra tarafında hikayenin temeli atılıyor ve Gemma'da olayların iç yüzünü öğrenmeye başlıyoruz. 

İnsan klonlama deyince benim için akan sular durur, o yüzden konuyu çok sevdiğimi ve merakla okuduğumu söylemeliyim. Hem format olarak farklı hem de heyecanlı ve güzel bir kitap olduğu için gönül rahatlığıyla önerebilirim.

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Gayet akıcıydı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Eh, zaten :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Tasarım inanılmaz, şeffaf şömiz harika :D

Final puanı: 4,2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder