21 Mart 2018 Çarşamba

Çöp Adam

Kitap Adı: Çöp Adam
Özgün Adı: The Chalk Man
Kitap Yazarı: C. J. Tudor
Çeviren: Merve Sevtap Ilgın

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 345
Baskı Yılı: 2018

Çöp Adam Pegasus'un en yenilerinden olan ve benim de deli gibi merak ettiğim bir kitaptı. Kapak tasarımını ve sırt detaylarını gerçekten çok beğenmiştim. Fakat beklediğim kadar çok sevemedim kitabı.

Kitap 1986 ve 2016 arasında gidip geliyor. Eddie anlatıyor bize hikayeyi. Çocukken arkadaşlarıyla kendi aralarında haberleşmek için renkli tebeşirlerle oraya buraya çöp adamlar çiziyorlar. Fakat bir gün, gruptan hiçkimsenin çizmediği çöp adamlar onları kafası olmayan bir cesede götürüyor. 2016 yılına geldiğimizde bu çöp adamlar tekrar ortaya çıkıyor ve akabinde eski çete üyelerinden birinin ölüm haberi geliyor. 



Konu iyi güzel ama kitabı okurken kılımı bile kıpırdatmadım diyebilirim. Kitap beni hi. heyecanlandırmadı. Doğru düzgün katili bile merak edemedim. Bittiğinde de hıı tamam falan deyip kenara koydum kitabı :D Çok standart, çok ortalama bir kitaptı yani. Bilmiyorum, belki de ben bu türü çok fazla okuduğum için böyledir. Belki de yeni başlayan biri daha fazla sevebilir kitabı. Ama benim için meh yani :D

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 2/5
Meh :D 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 3/5
Kitap kolay okunuyordu ama en ufak bir merak unsuru yoktu benim için :D 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Güzeldi. 

Orijinal isim (%10): 3/5
Kitap boyunca bir tebeşir mevzusu var. O yüzden tam oldu diyemeyeceğim ama daha iyi bir çeviri de aklıma gelmiyor. Tebeşir Adam mı? :D

Güzel kapak (%5): 5/5
Kapaktan ziyade sırtını gerçekten çok beğendim. Niye bilmiyorum ama çok beğendim :D

Final puanı: 2,85

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder