1 Ocak 2018 Pazartesi

Travma

Kitap Adı: Travma
Özgün Adı: Die Kinder
Kitap Yazarı: Wulf Dorn
Çeviren: Regaip Minareci

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 328
Baskı Yılı: 2017

Travma Wulf Dorn'un en son çıkan kitabı. Yaptığımız ankette en çok oy alan kitap olduğu için 2017'nin en son kitabı olarak okudum ben de.

Bu kitap Wulf Dorn'un diğer kitaplarından farklı bir yerde bence. Yani tam olarak açıklayamıyorum ama bu kitaba yüzde yüz psikolojik gerilim demiyorum ben. Değişik bir şeyler denemiş bence Dorn. Yine de tam bir Wulf Dorn kitabı. Su gibi kitap ya, akıyor yani. Gerçekten bu ifade çok iyi tanımlıyor yazarın kitaplarını. Adam ne yazarsa yazsın, ilk sayfadan sizi içine çekiyor, meraktan deli oluyorsunuz ve sayfaları deli gibi çevirirken "ne zaman okudum ben bu kadar sayfayı?" falan diye düşünüyorsunuz :D



Laura Schrader isimli bir kadın, bir dağ yolunda kaza yapmış olarak bulunuyor. Arabanın bagajında da bir çocuğun kafatası var. Hakkında başlatılan soruşturma kapsamında da bir psikolog ile görüşüyor Laura. Biz de aslında Laura'nın başından geçenleri anlattığı birkaç saatlik zaman dilimini okuyoruz. 

Ben yine oldukça beğendim kitabı :D Wulf Dorn'un burada denediği şeyi sevdim, kurguda çocuklarla ilgili ortaya koyduğu o şeyi sevdim. Buna getirdiği açıklamayı da sevdim :D Sevdim yani, zaten Wulf Dorn sevmeyen taş olur :D

Kitabı önerdiğimi söylememe gerek yok herhalde. Belki siz de benim gibi öncekilere kıyasla biraz farklıymış hissi yaşayabilirsiniz ama seveceğinizi düşünüyorum :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Su gibi :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu.  

Orijinal isim (%10): 0/5
Kitabın bütün olayı "Çocuklar" iken orijinal adı kullanmamak neden yani? :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Meh :D

Final puanı: 4,05

3 yorum:

  1. Selam Jan forster bu kitapta varmı acaba. Daha doğrusu Oyunbaz kitabindan sonra herhangi bir kitabında Jan dan bahsediyor mu

    YanıtlaSil