26 Ağustos 2016 Cuma

İhtiyaç (Need, #1)

Kitap Adı: İhtiyaç
Özgün Adı: Need
Kitap Yazarı: Carrie Jones
Çeviren: Bilge Turan
Yayınevi: Go!
Sayfa Sayısı: 388
Baskı Yılı: 2016


İhtiyaç kitabının kapağını gördüğümde inanılmaz merak etmiştim ve okumak için sabırsızlanmıştım. Ancak böyle bir konuyu hiç beklemiyordum :D Doğrusu ne bekliyordum ondan da emin değilim, ancak bu değildi yani.

Kitapta periler var! Daha önce hiç içinde peri olan bir kurgu okumamıştım. Bu nedenle perileri böyle insan formunda görmek biraz garip geldi. Çünkü kafamda hep uçuşan, minicik şeyler onlar. Sizce de öyle değil mi? :D

On altı yaşındaki Zara, üvey babasını kaybettikten sonra dağıldığı için annesi tarafından kafa dağıtması için babaannesinin yanına gönderiliyor. Burası kendi halinde küçük bir kasaba aslında. Ancak Zara gelmeden kısa bir süre önce bir çocuk kaybolmuş. Ve Zara farklı yerlerde kendini takip eden bir adam görüp duruyor. Üstelik bu adam arkasında altın rengi bir toz bırakıyor.



Zara'nın gözünün önündekini göremeyecek kadar saf olmasına sinir oldum. Yahu çocuk neredeyse gözlerinin önünde dönüşüyor, hala "Burada bir köpek vardı, ne oldu ona?" falan diye soruyor :D Bunun spoiler olduğunu düşünmüyorum, o yüzden evet, kurt adamlar da var! Alacakaranlık'tan beri hiç kurt adam da okumamıştım. Bu da biraz garip geldi bana.

Kitabın en çok sevdiğim yanı Zara'nın fobilere olan büyük ilgisiydi. Her bölüm bir fobi adıyla başlıyordu ve nedense bu detay benim çok hoşuma gitti. 

Kitabı sevdiğimi söyleyebilirim ama o kadar da çok değil. Serinin halihazırda 3 kitabı daha var ama devam etme gibi bir isteğim pek yok :D Kitap akıcıydı, okudum, bitti gibi yani :D 


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Ortalamaydı benim için.

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Akıcıydı kitap, çabuk bitiyor.

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 3/5
Çeviri beni biraz rahatsız etti, bazı ifadeler fazla "Türkçeleştirilmiş" :D

Orijinal isim (%10): 5/5
Need!

Güzel kapak (%5): 4/5 
Güzel kapak. 

Final puanı: 3,7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder